حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی
«صبح‌فردیس»/ دبیراجرایی کنگره شهدای البرز:

کنگره‌شهدا در فردیس را یک فرصت بزرگ بدانید

کنگره‌شهدا در فردیس را یک فرصت بزرگ بدانید

دبیراجرایی کنگره شهدای استان البرز گفت: کنگره شهدا را کار صرفاً فرهنگی نبینید، این کنگره می‌تواند مسائل اجتماعی و امنیتی بسیاری را حل کند و به نظر من در شهرستان بحران‌خیز فردیس می‌تواند یک نعمت و فرصت بزرگ باشد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ پاسدار داوود پاشایی صبح امروز (یکم آبان) در آیین افتتاحیه کنگره شهدای شهرستان فردیس که در دفتر امام جمعه فردیس با حضور مسولان شهرستان و استان البرز برگزار شد، گفت: جدا از کنگره شهدا، کار برای شهداست و آن جایی که کار برای شهدا مطرح می‌‎شود، کار دیگری است.

دبیر اجرایی کنگره شهدای استان البرز ادامه داد: وقتی پای شهدا در میان باشد، همه مردم در وسط میدان می‌آیند، همان طور که می‌دانید ما در مراسم تشییع شهدا هر نوع قشر و تیپی را می‌بینیم و مردم شهدا را دوست دارند و در زندگی از شهدا کمک می‌خواهند.

وی افزود: کنگره شهدا را کار صرفاً فرهنگی نبینید، این کنگره می‌تواند مسائل اجتماعی و امنیتی بسیاری را حل کند و چه بسا در برخی از استان‌ها مشکلاتی اقتصادی را نیز مرتفع کرده و به نظر من در شهرستان بحران‌خیز فردیس می‌تواند یک نعمت و فرصت بزرگ باشد.

پاشایی تصریح کرد: کنگره شهدا را با یادواره شهدا اشتباه نگیرید، زیرا یادواره شهدا یک برنامه یکی الی دو ساعته است که با دعوت سخنران و مداحی و معرفی مختصر شهدا به اتمام می‌رسد اما کنگره شهدا یک فرآیند جریان‌ساز است که باید طی یک برنامه‌ریزی بلندمدت صورت گیرد تا با طی این مراحل به قله که همان برگزاری کنگره شهداست، برسیم.

این مسئول گفت: کنگره ملی شهدای استان البرز بزرگترین اتفاق فرهنگی هر استان است چون تنها اتفاقی است که خاصه مقام معظم رهبری برای آن استان پیام صادر می‌کنند و ضمن صدور پیام، شخصاً تمام فعالیت‌ها و جریان‌سازی‌ها را رصد و نقد می‌کنند.

وی ادامه داد: هیچ کاری با اهمیت‌تر ازکار برای شهدا وجود ندارد، بنابراین به جهت اهمیت کنگره شهدا تمامی مسئولان استانی ۱۰۰ درصد پای کار آمدند تا این برنامه به صورت شایسته و در شأن و جایگاه شهدا در البرز برگزار شود.

پاشایی افزود: کار‌های تولیدی برای کنگره شهدا باید بازخورد داشته باشد یعنی اگر یک کتاب برای شهدا نوشته می‌شود، چند نفر این کتاب را خواندند، اگر فیلم کوتاه ساخته می‌شود، چند نفر این فیلم را دیدند و بازخورد‌ها چه بود و... بنابراین در کنگره شهدا به دنبال اعداد و رقم نیستیم بلکه به دنبال محتوای فاخر و تأثیرگذار هستیم.

دبیر اجرایی کنگره بیان کرد: کنگره شهدا مربوط به سپاه نیست بلکه باید تمامی مسئولان شهری پای کار آیند تا اولین کنگره شهدای استان البرز به نحو ارزنده اجرا شود.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از