حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی
هنرمند فردیسی در گفتگو با «صبح‌فردیس» گفت:

توسعه زیرساخت‌های‌هنری مطالبه هنرمندان فردیسی از مسئولان شهرستان

توسعه زیرساخت‌های‌هنری مطالبه هنرمندان فردیسی از مسئولان شهرستان

هنرمند فردیسی گفت: فردیس در کلیه زمینه‌ها با مشکل زیرساختی مواجه است، اما خیلی خوب است که مسئولان شهری به هنر و هنرمند نیز بهاء دهند و برای توسعه زیرساخت‌های هنری بودجه اختصاص دهند.

سعید شعبانی در گفتتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: هنرمندان بسیار خوبی در شهرستان فردیس زندگی می‌کنند اما در شهر محل زندگی گمنام و هنر خود را در شهر‌های دیگر به نمایش می‌گذارند.

هنرمند تجسمی ادامه داد: هنر نیاز بشر است و زندگی ماشینی هر روز اهمیت آن را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی افزود: چرا نباید در شهرستان فردیس در پایان هفته مردم محلی برای تفریح و سرگرمی نداشته باشند، مکان‌هایی مانند گالری، سالن تئاتر و... که بتوانند ساعتی را به دور از دغدغه‌های زندگی بگذارنند.

شعبانی تصریح کرد: گالری گردی یکی از تفریحاتی است که می‌تواند باعث رونق اقتصاد هنر در فردیس شود که تاکنون این مهم محقق نشده است.

هنرمند فردیسی گفت: من تاکنون نمایشگاه‌های گروهی و فردی متعددی برگزار کردم اما چون فردیس چنین گالری ندارد و بار‌ها قول آن از سوی مسئولان امر داده شده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده، نمایشگاه خود را در تهران برگزار کردم.

وی ادامه داد: من هنرجو‌های زیادی دارم که خروجی آن‌ها هر فصل یک نمایشگاه می‌شود، نمایشگاه گروهی باعث انگیزه هنرجوهاست و از طرفی خانواده‌ها را به سمت هنر و گالری‌گردی می‌کشاند.

شعبانی افزود: فردیس در کلیه زمینه‌ها با مشکل زیرساختی مواجه است، اما خیلی خوب است که مسئولان شهری به هنر و هنرمند نیز بهاء دهند و برای توسعه زیرساخت‌های هنری بودجه اختصاص دهند.

این هنرمند بیان کرد: دنیای تکنولوژی هیچ‌گاه نمی‌تواند به هنر ضربه بزند زیرا یک اثر هنری از ذهن خلاق یک هنرمند تراوش می‌شود و گاهی نمایش یک اثر هنری حال افراد را دگرگون می‌کند اما تکنولوژی همیشه باعث دوری افراد از همدیگر و ایجاد اضطراب و نگرانی در افراد می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت:‌امیدوارم بودجه‌های فرهنگی شهر‌ها به درستی هزینه شود و مسئولان به هنر بهاء دهند زیرا اگر برای هنر هزینه نکنیم باید برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم.

الهه ملاحسینی - صبح فردیس

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از