حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
نویسنده فردیسی به «صبح‌فردیس» گفت:

کتابخانه قاصدکِ فردیس ظرفیتی بی‌بدیل برای دانش‌آموزان شهرستان

کتابخانه قاصدکِ فردیس ظرفیتی بی‌بدیل برای دانش‌آموزان شهرستان

نویسنده فردیسی گفت: کتابخانه کودک و نوجوان قاصدک در فردیس یک ظرفیت خوبِ هنری برای دانش‌آموزان در شهرستان است تا بتوانند در فصل اوقات فراغت از این مکان استفاده کنند.

مهین سعادتی به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: کتاب کودک و نوجوان زیربنای جامعه بوده و برای داشتن جامعه‌ای موفق باید این زیربنا را تقویت کنیم.

نویسنده ۳ عنوان کتاب کودک ادامه داد: اگر والدین بتوانند فرزندان خود را با دنیای کتاب آشتی دهند، قطعاً شاهد جامعه‌ای کتابخوان خواهیم بود.

وی افزود: متأسفانه با همه‌گیری کرونا فضای مجازی جای سایر سرگرمی‎‌های کودکان و نوجوانان را گرفت و کتاب نیز از سبد فرهنگی خانوار حذف شد.

سعادتی تصریح کرد: نویسندگان باید همگام با تکنولوژی داستان‎‌های خود را بروز کنند و برای همه سلیقه‌ها، در همه گروه سنی محتوای فاخر تولید کنند.

این نویسنده با بیان اینکه کتاب داستان خوب مانند غذا برای کودک لازم و ضروری است، گفت: خوراک فکری برای رشد ذهنی کودکان لازم و ضروری است و والدین باید این مهم را برای فرزندان با مطالعه کتاب رقم بزنند.

وی ادامه داد: یک داستان خوب باید برای کودکان قابل درک باشد و از حوصله مخاطب خارج نشود تا بچه‌هابا کتاب همراه شوند.

سعادتی افزود: کتابخانه کودک و نوجوان قاصدک در فردیس یک ظرفیت خوبِ هنری برای دانش‌آموزان در شهرستان است تا بتوانند در فصل اوقات فراغت از این مکان استفاده کنند.

این نویسنده تأکید کرد: در این کتابخانه تنوع کتاب کودک و نوجوان بالا بوده و برنامه‌های فرهنگی مختلفی در حوزه کتاب و کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: والدین باید خود اهل مطالعه باشند تا فرزندانی کتابخوان تربیت کنند، کتاب علاوه بر افزایش دانایی، موجب تقویت حافظه بلندمدت می‌شود و باید به جای تلفن همراه و یا تبلت مستقل برای فرزندان در خانه کتابخانه مستقل و شخصی تهیه کنیم تا بچه‌ها به اهمیت جایگاه کتاب پی ببرند.

سعادتی در پایان اظهار داشت: کتاب گنجینه و دُر گرانب‌هایی است که از سبد فرهنگی خانوار حذف شده و تنها کتابی که همچنان پرفروش است، ادبیات کودک و نوجوان است و در سال‌های اخیر کتاب‌های فاخر این حوزه گوی سبقت را در باازر نشر از سایر کتاب‌ها ربوده‌اند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از