حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/14 شمسی | 2024/10/05 میلادی
نویسنده فردیسی به «صبح‌فردیس» گفت:

ضرورت تأسیس سرای مطالعه در بوستان‌های فردیس

ضرورت تأسیس سرای مطالعه در بوستان‌های فردیس

نویسنده فردیسی گفت: مسئولان باید نسبت به تأسیس سرای مطالعه در بوستان‌های فردیس اقدام کنند تا کمبود کتابخانه در شهرستان بدین وسیله تأمین شود.

سعید شمسی‌زاده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: شهرستان فردیس با کمبود کتابخانه مواجه است، موضوعی که مردم به ویژه دانش‌آموزان از آن رنج می‌برند.

نویسنده فردیسی و از معلمان آموزش و پرورش ادامه داد: متأسفانه تلفن همراه افراد را از مطالعه کتاب دور کرد، شهرستان فردیس با کمبود کتابخانه باعث شد که جوانان محلی برای مطالعه نداشته باشند و روز به روز فاصله آن‌ها با دنیای کتاب افزایش یابد.

وی افزود: فردیس پرتراکم‌ترین شهر کشور است اما سرانه‌های شهرستان متناسب با جمعیت رشد نکرده است و مسئولان باید به افزایش سرانه‌های فرهنگی در فردیس اهتمام بورزند.

شمسی‌زاده تصریح کرد: مسئولان باید نسبت به تأسیس سرای مطالعه در بوستان‌های شهرستان فردیس اقدام کنند تا نیاز مردم به ویژه جوانان به محل مطالعه و تأمین کتاب‌های مورد نیاز آن‌ها تأمین شود.

این نویسنده گفت: خیلی خوب است که مسئولان از نویسندگان فردیسی در مدیریت و پویایی این سرا‌های کتاب و مطالعه استفاده کنند تا نویسندگان با برگزاری محفل‌های کتاب بتوانند دانش‌آموزان را برای ساعاتی از فضای مجازی دور و به دنیای علم و دانش ببرندو زمینه دوستی آن‌ها را با کتاب که بهترین دوست هر انسانی است، فراهم آورند.

وی ادامه داد: اگر افراد با فواید مطالعه کتاب آشنا بودند، هیچ‌‍وقت مطالعه را از برنامه روزانه خود حذف نمی‌کردند، زیرا مسیری است که اگر فردی در آن قرار گرفت، سعادتمند می‌شود.

شمسی‌زاده افزود: امروزه نویسندگان کتاب برای چاپ آثار خود به تعداد محدود اکتفا می‌کنند زیرا گمنام هستند و محفلی برای معرفی آثار خود ندارند و از طرفی وقتی نویسنده بومی دیده نشد، فرصت برای آثار ترجمه فراهم می‌شود و امروز بازار نشر در تخسیر آثاری ترجمه است.

این نویسنده فردیسی در پایان اظهار داشت:‌امیدوارم روزی شهرستان فردیس به جایگاهی برسد که من به عنوان شهروند فردیسی بتوانم هنر خود را برای هم محلی‌های خود عرضه کنم.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از