حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/14 شمسی | 2024/10/05 میلادی
در گفتگو با «صبح‌فردیس» خبر داد:

رتبه‌برتر همایش‌ملی درس‌آموخته‌های کرونا به نخبه فردیسی رسید

رتبه‌برتر همایش‌ملی درس‌آموخته‌های کرونا به نخبه فردیسی رسید

بسیجی نخبه سید حامد مرتضوی از ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) شهرستان فردیس در همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا در بخش پژوهش ادبی رتبه دوم را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا که توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) از ۵ مهرماه آغاز شده بود، به کار خود پایان داد.

همایش ملی «درس‌آموخته‌های کرونا» که از پنل‌های تخصصی در محور‌های تهدیدات و فرصت‌های کرونا، پیشگیری از کرونا با محوریت بهداشتی، کرونا و کادر درمان متخصص و مجرب، اختلالات بعد از ابتلا به کووید۱۹، سیاست خارجی و امنیت ملی در کرونا، تجهیزات پزشکی و زنجیره دارویی در کرونا، اقتصاد سلامت، سلامت معنوی و نقش رسانه‌ها در دوران همه‌گیری بیماری و... تشکیل شده بود، امروز پایان یافت.

پژوهشگران تا ۳۱ مردادماه سال جاری فرصت داشتند که مقالات خود را در زمینه‌های ذکر شده به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

بسیجی نخبه سید حامد مرتضوی از ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) شهرستان فردیس در همایش ملی درس‌آموخته‌های کرونا در بخش پژوهش ادبی رتبه دوم را کسب کرد. وی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: در ایران شیوع این ویروس، در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ به‌طور رسمی اعلام شد، اما محدودیت‌ها و محرومیت‌های حاصل از تحریم‌های بین‌المللی، ناشناخته بودن بیماری، عدم استفاده کارآمد از ظرفیت فناوری اطلاعات نشان می‌دهد وقوع یک اپیدمی فقط یک مسأله مهم سلامتی نیست بلکه ابعاد و پیامد‌های آن فراتر از نظام سلامت بوده و همه بخش‌های یک کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رتبه‌برتر همایش‌ملی درس‌آموخته‌های کرونا به نخبه فردیسی رسید

وی ادامه داد: تجربه کشور‌های درگیر بیماری نشان می‌دهد تمامی سیاست‌ها و اقدامات در راستای کمک به قطع زنجیره انتقال و کاهش انتشار ویروس از طریق کاهش تماس و افزایش فاصله فیزیکی بین افراد مشکوک و سالم می‌باشد. از طرف دیگر با در نظر گرفتن این مسأله که عمده انتقال در جامعه و مکان‌های عمومی صورت می‌گیرد راهبرد‌های ارایه شده در این نوشتار بر مدیریت مکان­‌های عمومی، کاهش تماس انسان با انسان، افزایش فاصله فیزیکی اجتماعی، محدودیت مسافرت‌های درون و برون شهری و تأکید بر قرنطینه مبتنی بر خانه می‌باشد.

 

مرتضوی افزود: همچنین هنرمندان با فرهنگ‌سازی و هنر خود در زمینه‌های مختلف شعر، داستان کوتاه، پادکست، خوش‌نویسی، صنایع‌دستی، کاریکاتور، نقاشی، پوستر، اینفوگرافیک، عکاسی، انیمیشن، فیلم کوتاه، نماهنگ و مستند نیز نقش تأثیر‌گذاری در این امر مهم را داشتند.

 

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از