حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/14 شمسی | 2024/10/05 میلادی
کارگردان و هنرمند تئاتر در گفتگو با «صبح‌فردیس»:

مسئولان البرزی، هنرمندان استانی را فراری ندهند

مسئولان البرزی، هنرمندان استانی را فراری ندهند

کارگردان و هنرمند تئاتر گفت: از مسئولان این انتظار را دارم که هنرمند‌های استان البرز را فراری ندهند که هنرمند مجبور باشد به جای اینکه استعداد‌های جوان استان البرز را احیا کند برای سودمندی، اجرا‌هایشان را به استان تهران ببرند.

محمد صالح جابری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: با ثبت نام در مؤسسه‌های بازیگری و با حضور در تمرین‌های تئاتر گوناگون وارد هنر تئاتر شدم.

نویسند، کارگردان و بازیگر تئاتر استان البرز ادامه داد: از سال ۹۸ تاکنون در این عرصه فعال هستم و زمانی این استعداد را کشف کردم که بعد دوره آموزشی در مؤسسه‌ها، علاقه‌ام به بازیگری بیشتر شد و احساس کردم استعداد من در این هنر است که بتوانم احساس درونی را به تصویر بکشم و توانایی ایفای نقش‌های مختلف را دارم به این سبب دو سال در عرصه بازیگری و به دلیل علاقه‌ام به تصویر در زمینه عکاسی تئاتر هم فعالیت کردم و در ادامه به کارگردانی تئاتر روی آوردم که بیشتر از جنبه مدیریت یک گروه هنری و‌ایده پردازی گسترده آن در نمایشنامه برای من جذاب و حائز اهمیت است.

وی افزود: اکنون علاقه به تصویر سبب این شده است که در سینما و فیلمسازی هم فعالیت می‌کنم و در هنرستان هنر‌های زیبا کرج مشغول تحصیل در رشته سینما هستم.

جابری به تازه‌ترین نمایش خود اشاره و تصریح کرد: نمایش «اتاق شماره ۴» یک کار روانشناسی به نویسندگی یاسر عرفانی‌جم، داستان شخصیت‌ها و بُعد‌های گوناگونی اعم از درون‌گرا و بیرون‌گرا بودن فرد می‌تواند برای رسیدن به هدف خوب یا مخرب باشد اما ما انسان‌ها همیشه حرف‌های زیادی می‌زنیم اما در عمل یکی نیستیم و بعضی‌ها در راستای عمل کردن به هدف خود بعضی از اتفاقات و افراد سد راه هدف می‌شوند و باعث می‌شود که فردی که به دنبال هدف خود می‌رود، محدود شود.

این هنرمند گفت: هدف من از روی صحنه بردن این نمایش این است که احساس درونی این شخصیت‎‌ها را به تماشاگر القا کنم و تماشاگران شاید خودشان را در این شخصیت‌ها ببینند. نمایش «اتاق شماره ۴» از ۱۴ تا ۱۸ مهرماه ساعت ۱۹: ۳۰ به روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: مهمترین مشکلات هنرمندان استان البرز این است که جای مناسبی برای تمرین نداریم، پلاتو‌های تمرینی که در اختیار ما می‌گذراند، اصلاً استاندارد نیستند. سالن‌های نمایشی از نظر نور، صدا، آکوستیک بودن مناسب نیست.

جابری افزود: مدیریت‌های نامنظمی در عرصه فرهنگ و هنر در البرز وجود دارد که شما با کلی دوندگی روبر هستید، این مسأله‎‌های کوچیک برایمان مهم شده و دیگر بی‌توجه‌ای به هنرمند بماند.

این هنرمند در پایان اظهار داشت: از مسئولان این انتظار را دارم که هنرمند‌های استان البرز را فراری ندهند که هنرمند مجبور باشد به جای اینکه استعداد‌های جوان استان البرز را احیا کند برای سودمندی، اجرا‌هایشان را به استان تهران ببرند و این خیلی مشکل بزرگی هست و واقعاً از مسئولان این انتظار باید رفت که با محیا کردن شرایط کار یک هنرمند بتوانند هنر استان البرز را به شکوفایی برساند و نگذارند هنرمند‌های البرز فراری از این استان با اقتدار هنر باشند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از