حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
مدرس دانشگاه به «صبح‌فردیس» گفت:

امربه‌معروف مهمترین هدف قیام امام‌ حسین(ع)

امربه‌معروف مهمترین هدف قیام امام‌ حسین(ع)

مدرس دانشگاه گفت: مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود و برای این مهم خود و خانواده خویش را در این راه فدا کردند.

سعید مرتضایی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود و برای این مهم خود و خانواده خویش را در این راه فدا کردند.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر دشمن در جنگ شناختی تمام ظرفیت خود را به صحنه آورده تا‌ایمان و عقاید مردم به ویژه نسل آینده کشور را هدف قرار دهد.

وی افزود: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، زنده نگه داشتن ارزش‌های قیام عاشورا و همچنین شناخت واقعیت‌ها است.

مرتضایی تصریح کرد: محرم فرصتی ارزشمند برای معرفی دین اسلام و ارزش‌های آن است زیرا همه با هر فکر و عقیده‌ای زیر خیمه اباعبدالله (ع) جمع می‌شوند و عزاداری می‌‎کنند و دل‌ها و قلب‌ها به هم نزدیک است.

این کارشناس با بیان اینکه جوانان نُقل مجالس اباعبدالله (ع) هستند، گفت: باید توجه ویژه به این نسل در مجالس عزاداری امام حسین (ع) شود و حتی در این مجالس به نوجوانان و جوانان مسئولیت دهید.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا عقاید مردم را نسبت به دین و ارزش‌های دینی کمرنگ کند اما محرم بهترین فرصت برای تقرب به خداوند متعال و آمرزش گناهان است.

مرتضایی افزود: اگر می‌خواهید در کارزار دشمن‌ایمان خود را حفظ کنید باید به ریسمان ولایت چنگ زنید و در ماه محرم و صفر، اوج همدلی را در محافل عزاداری سید و سالار شهیدان می‌بینیم.

این کارشناس تأکید کرد: خانوادگی در مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) شرکت کنید و والدین هدف قیام اباعبدالله (ع) برای فرزندان بازگو کنند تا دشمن از خلاء تبیین واقعیت حقیقت قیام امام حسین(ع) را مخفی و تحریف نکند.

وی در پایان اظهار داشت: مکتب امام حسین(ع) انسان‌ساز است بنابراین والدین از ماه محرم و صفر برای تبیین دین اسلام و حقانیت آن استفاده کنند زیرا تنها راه سعادت در دنیا و آخرت چنگ زدن به ریسمان ولایت است.

الهه ملاحسینی - صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از