حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/14 شمسی | 2024/10/05 میلادی
منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با «صبح‌فردیس»:

«پشت‌پرده» هویت خانواده‌های یزدی را به تصویر کشاند

«پشت‌پرده» هویت خانواده‌های یزدی را به تصویر کشاند

منتقد سینما و تلویزیون گفت: سریال «پشت پرده» آداب و رسوم، فرهنگ و هویت خانواده‌های یزدی را به تصویر کشاند.

سهیلا قادری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: سریال «پشت پرده» مجموعه‌ای طنز که موضوع خانواده در آن برجسته بود و در استان یزد تصویربرداری آن انجام شده و گویش شیرین یزدی در آن مشهود بود.

منتقد سینما و تلویزیون ادامه داد: سریال «پشت پرده» توانست خانواده را پای تلویزیون بکشاند و در این سریال مردم با فرهنگ و آداب و رسوم شهر یزد آشنا می‌شوند.

قادری افزود: مردم شهر یزد خون گرم و مهمان‌نواز هستند و لهجه شیرین موجود در سریال بر ماندگاری اثر افزوده بود.

این کارشناس تصریح کرد: سریال‌هایی مانند «پشت پرده» و «نون‌خ» نشان می‌دهد که مردم ایران تشنه فرهنگ وآداب و رسوم اقوام سراسر ایران هستند و در هر اثری هنری به نمایش گذاشته شود، مردم از آن اثر استقبال می‌کنند.

قادری با بیان اینکه قناعت یکی از ویژگی‌های مردم شهر یزد است، گفت: یزدی‌ها با همین ویژگی توانستند خود و فرزندان‌شان در بدو جوانی زندگی خوبی داشته باشند زیرا اسراف و تجمل‌گرایی در بین مردم این شهر کمتر دیده می‌شود و به داشته‌هایشان قانع هستند.

وی گفت: فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف در ایران سراسر سوژه‌های ناب برای فیلم‌سازی است و فیلم‌سازان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

قادری ادامه داد: صدا و سیما باید با شناختن سلیقه مخاطب به تولید آثار بپردازد و در سال‌های اخیر تا حدودی این مهم به وقوع پیوسته اما هنوز به‌ایده‌آل نرسیده است.

این کارشناس افزود: فصل اوقات فراغت آغاز شده و رسالت سنگینی بر دوش رسانه ملی است، بنابراین باید بتواند برای همه سن‌ها و سلیقه‌ها محتوا بسازد و همه را پای تلویزیون بنشاند.

وی بیان کرد: سریال پشت پرده به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی توانست مخاطب را راضی نگه دارد و نمره قابل قبول از مردم دریافت کند.

قادری در پایان با بیان اینکه مردم همیشه از محتوای فاخر استقبال می‌کنند، خاطرنشان کرد: هنوز سریال‌هایی از شبکه آی فیلم پخش می‌شود که مربوط به ۱۰ سال گذشته است اما مردم همچنان از این آثار اسقبال می‌کنند زیرا همیشه تازگی دارد.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از