حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
صبح‌فردیس/ فرمانده سپاه فردیس:

600برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس در فردیس برگزارمی‌شود

600برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس در فردیس برگزارمی‌شود

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس گفت: ۶۰۰ عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس در فردیس تهیه و تدارک دیدیم و این برنامه‌ها توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های موجود در شهرستان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ جعفر فلاح‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص برنامه‌های هفته دفاع گفت: ۶۰۰ عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس در فردیس تهیه و تدارک دیدیم و این برنامه‌ها توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های موجود در شهرستان اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان فردیس ادامه داد: آغاز هفته دفاع مقدس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید است که زنگ دفاع مقدس در برنامه متمرکز شهرستان فردیس در روستای فرخ آباد در یکم مهرماه نواخته خواهد شد.

وی افزود: مستند شهید ترور شهرستان فردیس شهید چراغ‌ساز یکی از برنامه‌های معاونت فضای مجازی سپاه شهرستان فردیس است که آغاز ساخت این پروژه در هفته دفاع مقدس کلید خواهد خورد و در کنگره شهدای سال آینده استان البرز این مستند اکران خواهد شد.

فلاح‌نژاد با بیان اینکه ساخت مستند شهدای فردیس توسط معاونت فضای مجازی سپاه کلید خورده است، تصریح کرد: در نظر داریم مستند شهدای فردیس به وِیژه شهدای شاخص شهرستان را با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آیندگان در دستور کار قرار دهیم و خروجی آثار در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

فرمانده سپاه فردیس گفت: شهرستان فردیس ۱۲۴ پایگاه مقاومت بسیج دارد و در هفته دفاع مقدس ۱۲۴ برنامه آبروی محله در شهرستان توسط این پایگاه‌ها با رویکرد معرفی شهدای محله و زنده کردن یاد و خاطره آن‌ها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ۶۰۰ خانواده شهید شهرستان فردیس و همچنین یادگاران، جانبازان و آزادگان ۸ سال دفاع مقدس در برنامه‌ای در اکومال فردیس تکریم خواهند شد که این برنامه همزمان با دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهدا صورت خواهد گرفت.

فلاح‌نژاد افزود: جشنواره سرود با حضور ۳۰ گروه سرود را در سالن شهید آوینی سپاه ناحیه امام رضا (ع) فردیس برگزار خواهیم کرد که در این جشنواره گروه‌های سرود تازه‌ترین آثار خود را با موضوع دفاع مقدس و مقاومت رونمایی و به رقابت با همدیگر می‌پردازند و در اختتامیه این جشنواره از ۵ گروه برتر تقدیر خواهد شد.

فرمانده سپاه فردیس تأکید کرد: برگزاری جشن‌های دهه کرامت نیز یکی از برنامه‌هایی که با آغاز هفته دفاع مقدس در تمامی نقاط شهرستان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه کاروان نمادین دفاع مقدس یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فردیس است، گفت: سال گذشته ما کاروان نمادین دفاع مقدس را برگزار کرد و با استقبال خوب دانش‌آموزان دبیرستانی مواجه شد که تشییع شهدا نیز در این مراسم برجسته است و با بازخورد‌های خوبی که داشتیم این برنامه نیز امسال در فردیس برگزار می‌شود.

فلاح‌نژاد ادامه داد: دهکده دفاع مقدس شامل ۱۵ غرفه کودکان، سرود، تئاتر، نمایشگاه عکس فرزندان روح‌الله، عرضه محصولات فرهنگی و... در هفته دفاع مقدس در پارک تندرستی فردیس برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه فردیس با اشاره به اینکه همایش بانوان تمدن‌ساز برای اولین بار در فردیس همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، افزود: در این همایش سعی داریم نقشه راهی برای تمدن‌سازی بانوان در ادامه راه انقلاب ترسیم کنیم و جلساتی را با امام جمعه فردیس، حوزه علمیه خواهران، کمیسیون بانوان فرمانداری برگزار کردیم، دبیرخانه جشنواره فعال شده و درصدد هستیم یک برنامه فاخر برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: یادواره شهدای مدرسه با اکرام فیلم در مدارس، اردو‌های راهیان پیشرفت، بهشت زهرا، باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

فلاح‌نژاد گفت: جام‌های ورزشی کاراته، تکواندو، والیبال، تیراندازی و فوتسال را در هفته دفاع مقدس در فردیس برگزار می‌کنیم که مهمترین رویکرد این جام‌ها ایجاد شور و نشاط و افزایش‌امیدآفرینی در جامعه است.

فرمانده سپاه فردیس ادامه داد: پایگاه بسیج حوزه ۳۱۱ شهرستان فردیس میزبان برگزاری مسابقه فرمانده در سطح شهرستان به ویژه در مدارس بین نوجوانان و جوانان است و مهمترین هدف از اجرای مسابقه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل آینده کشور است.

وی افزود: رزمایش کمک مؤمنانه با رویکرد توزیع هزار و ۲۰۰ بسته آموزشی و لوازم‌التحریر هر یک به ارزش یک میلیون تومان یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان است.

فلاح‌‎نژاد با اشاره به اینکه با کمک گروه‌های جهادی ۳۰ مدرسه شهرستان را مرمت و رنگ‌آمیزی کردیم، بیان کرد: به مناسبت آغاز سال تحصیلی با همت نیرو‌های جهادی توانستیم ۳۰ مدرسه فردیس را برای ورود دانش‌آموزان زیباسازی کنیم.

فرمانده سپاه فردیس با اشاره به اینکه دیدار و تکریم از ۴۵ خانواده شهدا در فردیس انجام می‌شود، گفت: یک روز از هفته دفاع مقدس را به دیدار از خانواده شهدا با حضور تمامی دستگاه‌ها و مسئولان فردیس اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه ۵ مهرماه مراسم مهمانی لاله‌ها در فردیس برگزار می‌شود، ادامه داد: هر ساله مراسم غبارروبی مزار شهدا در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود که این برنامه با حضور مسئولان در گلزار شهدای مشکین‌دشت اجرا خواهد شد.

فلاح‌نژاد افزود: همایش امامان جماعت و افتتاح ۵ پایگاه مقاومت بسیج در فردیس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که این پایگاه‌ها در گذشته در کانکس فعالیت می‌کردند که اکنون با این افتتاحیه صاحب ساختمان می‌شوند.

فرمانده سپاه فردیس ۲۴ خانه خانواده‌های نیازمند توسط نیرو‌های جهادی تعمیر و بازسازی شد، بیان کرد: خانه خانواده‌های نیازمند به همت نیرو‌های جهادی تعمیر و بازسازی شد که برای این امر اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: همایش پیرغلامان حسینی فردیس در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود زیرا اکثر این پیرغلامان دفاع مقدس را درک کردند و برخی از آن‌ها از یادگاران ۸ سال جنگ تحمیلی هستند.

فلاح‌نژاد تأکید کرد: تقدیر از رتبه‌های برتر کنکور و ورزشی فردیس نیز یکی از برنامه‌هایی که در هفته دفاع مقدس با همکاری آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان شهرستان برگزار می‌‎شود.

فرمانده سپاه فردیس در پایان با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد اشتغال، گفت: با هدف ایجاد اشتغال در فردیس در ۶ ماه اول سال بیش از ۴۳ میلیار دتومان وام اشتغالزایی پرداخت کردیم که تا پایان سال این رقم به دو برابر می‌رسد.

الهه ملاحسینی- صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از