حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
هنرمند فردیسی در گفتگو با «صبح فردیس»:

مسئولان فردیسی زمینه فروش آثارهنری را فراهم کنند

مسئولان فردیسی زمینه فروش آثارهنری را فراهم کنند

هنرمند فردیسی گفت: نگاه حمایتی متولیان در هنر بسیار مهم است و از مسئولان می‌خواهم که زمینه فروش آثاری هنری هنرمندان را در فردیس فراهم کنند.

اعظم تمام‌زاده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: من در زمینه‌های کاشی هفت رنگ، سفالگری، آینه‌کاری، معرق، کاشی‌کاری، سرامیک، زیر لعابی و میناکاری روی سفال فعالیت می‌کنم.

هنرمند و کارآفرین فردیسی ادامه داد: به دلیل علاقه وارد این عرصه شدم اما مسائل شخصی و مشکلات روحی که در برهه‌ای از زندگی برای من پیش آمد و من به هنر پناه آوردم، زیرا که هنر به من آرامش زیادی می‌داد و کم کم علاقه من بیشتر شد و کارم را توسعه دادم.

هنر را از چرم‌دوزی شروع کردم

وی افزود: من ابتدا با آموزش چرم‌دوزی شروع کردم و در خانه با این که مشغول به تحصیل نیز بودم، اوقات بیکاری را چرم‌دوزی می‌کردم و کم‌کم به فروش محصولاتم رسیدم و این موضوع باعث شد که کار و هنرم را توسعه بدهم.

تمام‌زاده تصریح کرد: میراث فرهنگی کلاس‌های سفالگری برگزار می‌کرد و من هم در این کلاس‌ها شرکت کردم و علاقه‌مند شدم و در آن زمینه هم فعالیت کردم و در آموزشگاهی مربی شدم و با هنرجو‌های زیادی آشنا شدم، در حوزه علمیه، مدیریت یک اتاقی را در اختیار ما گذاشت و هنرجویان حضور پیدا می‌کردند و این‌ها باعث شد که من کارم را توسعه بدهم و خداروشکر در حال حاضر از شرایط راضی هستم.

مسئولان فردیسی زمینه فروش آثارهنری را فراهم کنند

آموزش و تولید آثار هنری جزء برنامه‌های هر روزم هست

این کارآفرین گفت: در حال حاضر من بیشتر در بخش آموزش فعالیت دارم، اما تولیداتی هم داریم چون هنرجویان ما لوازم مورد نیاز خود را از ما تهیه می‌کنند و ما باید لوازمی مثل ظروف سرامیکی و بیسکوئیتی و یا رنگ‌ها را نیز همین‌طور آماده کنیم بدین ترتیب ما هم در زمینه تولید به صورت ضعیف و در زمینه آموزش به صورت جدی فعالیت دارم.

وی ادامه داد: برای فروش آثار جای مخصوصی نداریم اما اگر نمایشگاهی باشد ما هم از آن استقبال می‌کنیم، در فضای مجازی در پیام‌رسان‌های ایتا و روبیکا نیز فعالیت دارم و تجربه فروش آنلاین نیز در کارنامه خود دارم و دوستانی که می‌خواهند سفارش کار دهند و آثار من را ببینند، می توانند به آدرس کانال من به نشانی https://eitaa.com/tamamzad در پیام رسان ایتا مراجعه کنند.

مسئولان بستر فروش آثار هنری را فراهم کنند

تمام‌زاده با بیان اینکه بازار کار مهمترین دغدغه هنرمندان است، افزود: ما باید جایگاهی داشته باشیم که محصولاتمان را در معرض دید گذاشته و به بفروش برسانیم، این موضوع بسیار مهمی است.


این هنرمند تصریح کرد: من دوست دارم در هنر کاشی هفت‌رنگ در مکان‌های مذهبی فعالیت کنم و این جزء هدف‌های من است.

زندگی متاهلی مانعی برای فعالیت‌های هنری‌ام نیست

وی گفت: من در کنار اینکه فعالیت‌های هنری خود را انجام می‌دهم و در جا‌های مختلف مشغول به آموزش هستم ویک زن خانه دارنیز هستم و با وجود دو فرزند و همسر لازم است، یک مادر در خانه فعال باشد و به خصوص در این جامعه به مسائل بچه‌ها رسیدگی کند.

تمام‌زاده ادامه داد: هنرجویان با درآمدی که از این راه به دست می‌آورند، می‌توانند کمکی باشند و هزینه‌های شخصی خود را تأمین کنند. سرمایه برای شروع کسب و کار از نظر من مهم است و من می‌توانم بگویم اگر کسی هدف واقعی داشته باشد حتماً موفق می‌شود.

مسئولان فردیسی زمینه فروش آثارهنری را فراهم کنند

سرمایه گسترش کار را با فروش آثارم را به دست آوردم

این کارآفرین افزود: من خودم پشتوانه زیادی نداشتم و با فروش محصولاتم کم کم لوازم مورد نیازم را تهیه کردم و در ابتدا سود چندانی نداشتم، اما خوشبختانه کسی به من کمک مالی نکرد و با فروش محصولات چرم دیگر هنر‌ها، سرمایه اولیه برای من فراهم شد.

وی بیان کرد: کالای هنری از سبد خرید خانوار حذف نشده و کسانی که علاقه‌مند هستند، هنوز مشتاق می‌باشند که البته جوان‌تر‌ها هستند. البته شاید نسبت به تورم و زمان رکود پیدا کرده باشد اما به کل حذف نشده است.

هنر می‌تواند شغلی دومی برای بانوان خانه‌دار باشد

تمام‌زاده عنوان کرد: زندگی متاهلی کمی زحمت من را بیشتر کرده است، اما نمی‌توانم بگویم تأثیر منفی گذاشته اما کار من بیشتر از قبل شده است و من باید حتماً برنامه‌ریزی و هدف مشخص داشته باشم که به خاطر آن هدف تلاشم را بیشتر کنم تا به اهدافم برسم.

این هنرمند در پایان اظهار داشت: بانوانی در فردیس هستند که برای گذران زندگی باید حتماً شغلی داشته باشند، در کار هنری افراد زیادی وجود دارند که کارگاه ندارند و مثل من مجبورهستند، در خانه فعالیت کنند، اگر مسئولین ما بازار کار را برای ما ایجاد نکنند، قطعاً کار ما با کسادی رو به رو می‌شود.

آثار هنری این هنرمند فردیسی را در لینک زیر ببینید.

https://sobhefardis.ir/short/4xJy6

 

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از