حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری فردیس به «صبح‌فردیس» گفت:

شهرداری‌فردیس به دنبال استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان است

شهرداری‌فردیس به دنبال استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان است

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری فردیس گفت: یکی از اهداف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری فردیس استفاده حداکثری از ظرفیت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف و ایجاد شور و نشاط در آن‌ها است.

علی‌اصغر سلیمانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» با اشاره به اهمیت توجه به وجه هویتی دانش‌آموزان گفت: یکی از اهداف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری فردیس استفاده حداکثری از ظرفیت دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف و ایجاد شور و نشاط در آن‌ها است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری فردیس ادامه داد: در همین راستا یکی از طرح‌های سازمان فرهنگی که به کمک آموزش و پرورش محقق شد، اجرای طرح زیباسازی و مرمت مدارس به دست خود دانش‌آموزان مخصوصاً دانش‌آموزانی که رشته تحصیلی آن‌ها مرتبط به این کار باشد، بود چراکه هر دانش‌آموزی یک استعداد و ظرفیت دارد که باید به تک تک این استعداد‌ها توجه کرد.

وی در خصوص مشارکت دانش‌آموزان درطرح زیباسازی مدارس با دانش‌آموزان، بیان کرد: شهرداری فردیس طی یک طرح با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان فردیس و ناحیه دو کرج و اعلام آمادگی بعضی مدارس، تجهیزات لازم از جمله رنگ را در اختیار دانش‌آموزان بااستعداد و علاقمند به کار رنگ‌آمیزی و طراحی قرار داد تا دانش‌آموزان با کمک یکدیگر مدارس خود را رنگ‌آمیزی و نوسازی کنند.

سلیمانی با اشاره به هدف این طرح ادامه داد: این موضوع باعث ایجاد یک حس مسئولیت‌پذیری و از همه مهمتر شکل‌گیری خاطرات زیبا می‌شود که هر وقت دانش‌آموزان به دیوار‌های مدرسه خود نگاه کنند و یاد شور، نشاط و خاطرات آن طراحی و رنگ‌آمیزی می‌ا‌فتند و همین موضوع علاوه بر ایجاد یک حس و روحیه خوب در دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی باعث کاهش آسیب‌های احتمالی به نوسازی‌های انجام شده می‌شود.

وی افزود: علاوه بر تمام این موضوعات شرکت کردن در کار‌های گروهی و همکاری کردن با دیگر افراد تأثیر بسیار زیادی روی افزایش اعتماد به نفس دارد و همین افزایش اعتماد به نفس و خودباوری می‌تواند تأثیر مثبتی را در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری فردیس افزود: هم اکنون مشارکت دانش‌آموزان در رنگ‌آمیزی و نوسازی مدارس در بیش از هفت مدرسه شهرستان فردیس از جمله مدارس‌امیالمؤمنین، سمیه، پنج تن آل عبا، فاطمه‌الزهرا، شهید براتی، ریحانه النبی و سعدی در حال اجراست و با توجه به نتایج حاصل در برخی مدارس می‌توان متوجه ظرفیت بالای دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف هنری مانند طراحی و نقاشی شد که در آینده فرصت‌های خوبی را برای سازمان فرهنگی و مدیریت شهری فراهم می‌کند.

وی در پایان با تأکید بر استعداد بالای دانش‌آموزان در زمینه‌های مختلف گفت: با توجه به شور و نشاط دانش‌آموزان در روز‌های ابتدایی و ایام بازگشایی مدارس، فرصتی طلایی برای ارائه آموزش است. با هماهنگی آموزش و پرورش می‌توان از این فرصت در جهت ارائه آموزش‌ها یفرهنگی و هنری مختلف استفاده کرد.

ابوالفضل جانی‌پور – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از