حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/12 شمسی | 2024/09/02 میلادی
مدیر مسئول کتابخانه قاصدک به «صبح‌فردیس» گفت:

کتابخانه قاصدک میزبان هیئت دهه نودی‌ها در فردیس

کتابخانه قاصدک میزبان هیئت دهه نودی‌ها در فردیس

مدیر مسئول کتابخانه قاصدک گفت: طرح حسینیه دهه نودی‌ها را ۳ سال است که در کتابخانه قاصدک شهرستان فردیس با حضور باشکوه کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنیم.

ندا شاه‌محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: طرح حسینیه دهه نودی‌ها را ۳ سال است که در کتابخانه قاصدک شهرستان فردیس با حضور باشکوه کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنیم.

مدیر مسئول کتابخانه قاصدک فردیس ادامه داد: هرسال در ۱۰ روز اول ماه محرم، البته به جز روز‌هایی که تعطیلات رسمی است، بچه‌های ما در ساعت مشخصی به دور هم جمع می‌شوند، ما کتابخانه را همانند حسینیه آماده و درست می‌کنیم و تمامی کار‌ها از صفر تا ۱۰۰ درصد به عهده خود بچه‎‌ها است.

وی افزود: مداحی، پذیرائی و آماده کردن هیئت همه و همه به عهده خود بچه‌ها است و ما همه آئین‌های محرم مثل پخت و پخش نذری و روضه‌خوانی را برای اعضای کودک و نوجوان در این ۱۰ روز توضیح می‌دهیم و هر روز یک مورد را انتخاب و روی همان موضوع تمرکز می‌کنیم و روی این برنامه‌ها هر روزه چند آیتم همیشگی مثل نقالی‌آئینی، مداحی و معرفی کتاب‌های عاشورایی را داریم و گا‌هاً در آخر وقت مسابقات نقاشی نیز در هیئت برگزار می‌کنیم.

شاه‌محمدی تصریح کرد: برنامه روز گذشته هیئت ما با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری برگزار شد و بچه‌ها در فضای باز مشغول به پخت شله زرد و توزیع آن بین اعضای هیئت شدند.

این مسئول گفت: ما در بعضی از روز‌ها ویژه برنامه‌هایی داریم، به طور مثال برای هفتم امام عزاداری بزرگی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که قرار است بچه‌ها در کنار هم نذری بپزند و پخش کنند و اولیای این بچه‌ها نیز قرار است، حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود بوجه و امکانات کم ما، برای اطلاع‌رسانی امکان نصب بیلبورد در سطح شهر را نداریم، اما چیزی که از عهده ما برمی‌آید این است که پوستر‌هایی را آماده می‌کنیم و در فضای مجازی خودمان که حدود ۲۵۰۰ نفر عضو هستند، این پوستر‌ها را منتشر می‌کنیم و یا در اینستاگرام کتابخانه و روابط عمومی‌های شهرستان این پوستر‌ها را منتشر می‌کنیم.

شاه محمدی افزود: هدف ما از برگزاری این هیئت آشنایی بچه‎‌ها با آئین‌های اسلامی است، ما در طول سال برای مناسبت‌های دیگر نیز این کار را انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم در این اوضاع، حداقل تا جایی که می‌توانیم بچه‌ها را به واسطه این که دورهم هستند و اکثرا مادر‌های آن‌ها هم حضور دارند، بیشتر با آئین‌ها آشنا کنیم و به صورت عملی در این جریان قراربگیرند تا اینکه بخواهیم برای آن‌ها توضیح دهیم.

این مسئول تأکید کرد: رده سنی کتابخانه قاصدک صفر تا ۱۴ سال است، ما مراجعه‌کننده ۲ ساله و یا برعکس ۱۴ ساله نیز داشته‌ایم.
وی بیان کرد: ما گروه سرودی در کتابخانه داریم که قرار است که برای مراسم هفتم امام یک سرود جدید را به مناسبت همین ایام رونمایی کنند و گروه نقالی ما نیز هر ساله در هر روز از این ۱۰ شب، برنامه نقالی دارند.

شاه‌محمدی در پایان اظهار داشت: از همه خانواده‌ها دعوت می‌کنم که بچه‌های خود را به ما (کتابخانه قاصدک) بسپارند و به ما اعتماد کنند و همچنین از مسئولین خواهشمندیم که به شرایط کتابخانه‌ها بیشتر رسیدگی کنند.

کتابخانه قاصدک میزبان هیئت دهه نودی‌ها در فردیس
کتابخانه قاصدک میزبان هیئت دهه نودی‌ها در فردیس
کتابخانه قاصدک میزبان هیئت دهه نودی‌ها در فردیس
کتابخانه قاصدک میزبان هیئت دهه نودی‌ها در فردیس
کتابخانه قاصدک میزبان هیئت دهه نودی‌ها در فردیس

الهه ملاحسینی - صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از