حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/25 شمسی | 2024/09/15 میلادی
مدرس سواد رسانه به «صبح‌فردیس» گفت:

مسئولان آفلاین و دشمنان آنلاین هستند

مسئولان آفلاین و دشمنان آنلاین هستند

مدرس سوادرسانه گفت: امروز با مسئولان آفلاین و دشمنان آنلاین روبرو هستیم و این اوج فاجعه است، زیرا هر مسئولی بر هر سمتی نمی‌نشیند باید دانش رسانه داشته باشد تا بتواند در دنیای امروز در کار و پیشه خود موفق شود.

رحمان شاکری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: امروز همگانی‌شدن سواد رسانه یک جهاد بزرگ است زیرا دشمن در فضای ولنگار مجازی فرهنگ شکست خورده غرب را به خورد نسل آینده کشور می‌دهد.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری دشمن در فضای مجازی اهداف خود را پیاده می‌کند و از آنجا که کودکان و نوجوانان وابسته به این فضا شدند و نمی‌توانند اخبار واقعی و جعلی را از هم تشخیص دهند، برده دشمن می‌شوند.

وی افزود: بسیاری از معضلاتی که امروز در جامعه ظهور و بروز پیدا کرده است، ابتدا در فضای مجازی مطرح، قبح آن ریخته، عادی‌سازی شد و ما خروجی آن را در کف جامعه می‌بینیم.

شاکری تصریح کرد: امروز با نسل مواجه هستیم که در خودشان فرو رفتند، یعنی به قدری در دنیای آنلاین غرق و فردگرا شدند، که به سختی با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار می‌کنند و می‌خواهند مدام تنها باشند.

این کارشناس گفت: امروز کودکان و نوجوانان دوست دارند در اتاق دربسته خود تنها باشند و سرشان در تلفن همراه خود بوده و در دنیای آنلاین زیست کنند.

وی ادامه داد: والدین باید مراقب فرزندان خود باشند و اجازه ندهند که فرزند مدام تنها باشد، بنابراین در خانه ساعت گفتگو یا بازی داشته باشید.

شاکری افزود: مقام معظم رهبری بار‌ها در بیانات خود بر اهمیت فضای مجازی و ول و رهابودن این فضا تأکید داشتند و مسئولان را متوجه قانونمندی این دنیا نمودند.

این کارشناس تأکید کرد: امروز با مسئولان آفلاین و دشمنان آنلاین روبرو هستیم و این اوج فاجعه است، زیرا هر مسئولی بر هر سمتی نمی‌نشیند باید دانش رسانه داشته باشد تا بتواند در دنیای امروز در کار و پیشه خود موفق شود.

وی در پایان اظهار داشت:‌امیدوارم مسئولان متوجه دشمنان آنلاین باشند زیرا این دشمنان شبانه‌روز برای نسل آینده کشور تلاش می‌کنند و درصدد هستند تا نسل آینده کشور را سربازان نقشه‌های شوم خود در کشور کنند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از