حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/25 شمسی | 2024/09/15 میلادی
کارشناس فرهنگی در گفتگو با «صبح‌فردیس»:

لوازم‌التحریر بومی توان رقابت با تولیدات‌خارجی را دارد

لوازم‌التحریر بومی توان رقابت با تولیدات‌خارجی را دارد

کارشناس فرهنگی گفت: در سال‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی بسیار تلاش کردند تا بازار نوشت‌افزار را در دست گیرند و در برخی حوزه‌ها به لطف الهی به خودکفایی رسیدیم و زمینه صادرات تولیدات فراهم شد.

محمدمهدی فلاحتی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: در سال‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی بسیار تلاش کردند تا بازار نوشت‌افزار را در دست گیرند و در برخی حوزه‌ها به لطف الهی به خودکفایی رسیدیم و زمینه صادرات تولیدات فراهم شد.

کارشناس مسائل فرهنگی و مدرس دانشگاه ادامه داد: دشمن نیز بسیار تلاش کرده تا با طرح‌ها و نقوش مختلف بازار لوازم‌التحریر را دست گیرد و دانش‌آموزان را به سمت تولیدات خود بکشاند.

وی افزود: دانش‌آموزان در طول یک سال تحصیلی با این الوازم‌التحریر درس می‌خوانند، بنابراین باید در انتخاب تولید بومی که متناسب با فرهنگ ما باشد، توجه کرد زیرا یک ضرورت است.

فلاحتی با بیان اینکه تلاش تولیدکنندگان بومی قابل تقدیر است، تصریح کرد: تولیدکنندگان لوازم‌التحریر توانستند بخش قابل توجهی از تولیدات را از آن خود کنند و این موفقیت بزرگی است اما تا خودکفایی کامل فاصله داریم و باید همچنان پرتلاش در این مسیر گام برداریم.

این کارشناس با اشاره به اینکه والدین در انتخاب، فرزندان را به سمت تولیدات بومی هدایت کنند، گفت: اگر بتوانیم بازار لوازم‌التحریر را دست گیریم قطعاً سود این فروش به جیب کارگردان داخلی می‌رود.

وی تأکید کرد: هنوز هم تولیدات غیربومی در بازار نوشت‌افراز وجود دارد اما تولیدات بومی نیز در تمامی مغازه‌ها موجود است و باید با فرهنگ‌سازی از تولیدات داخلی حمایت کنیم.

فلاحتی گفت: اگر بتوانیم در سایر نیاز‌ها به تولیدات خارجی نه بگوییم، قطعاً از تولیدکننده و کارگران حمایت می‌کنیم و چرخ اقتصاد کشور به این وسیله رونق می‌گیرد.

این کارشناس در پایان اظهار داشت:‌امیدوارم روزی برسد که بازار لوازم التحریر از تولیدات بومی پر باشد و جایی برای تولیدات خارجی باقی نماند زیرا امروز تلاش دشمن بر جنگ فرهنگی و اعتقادی است و از ابزار فرهنگی برای پیاده‌سازی نقشه‌های خود اتسفاده می‌کند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از