حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
نویسنده فردیسی در گفتگو با «صبح‌فردیس»:

نویسندگی در فردیس شغل نیست

نویسندگی در فردیس شغل نیست

نویسنده فردیسی گفت: نویسندگی در ایران به ویژه در استان البرز و شهرستان فردیس شغل نیست و من در کنار معلمی به امر نویسندگی مشغول هستم و توانستم ۵ عنوان کتاب ادبی در قالب رمان بنویسم.

زهرا میرطالبی به مناسبت روز قلم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: نویسندگی عشق است و کسانی که نویسنده هستند، این حرف من را درک می‌کنند.

نویسنده و پژوهشگر فردیسی ادامه داد: نویسندگی در ایران به ویژه در استان البرز و شهرستان فردیس شغل نیست و من در کنار معلمی به امر نویسندگی مشغول هستم و توانستم ۵ عنوان کتاب ادبی در قالب رمان بنویسم.

وی افزود: قلم به قدری مقدس است که خداوند در قرآن به آن قسم می‌خورد و باید جایگاه نویسنده نیز در جامعه محترم شمرده شود اما در سایه بی‌مهری‌ها مغفول مانده است.

میرطالبی تصریح کرد: در فصل اوقات فراغت قرار داریم و باید دغدغه جدی صورت گیرد تا در تمامی شهر‌ها و شهرستان‌ها بستر معرفی کتاب‌های نویسندگان بومی فراهم شود.

این نویسنده با بیان اینکه نویسنده در کشور نمی‌تواند با فراغ بال به تولید آثار بپردازد، گفت: ما باید صفر تا ۱۰۰ درصد کار را خودمان بر عهده بگیریم و این کار را سخت می‌کند یعنی از نویسندگی تا چاپ و فروش آثار همه به عهده خود نویسنده است.

وی ادامه داد: از ظرفیت نویسندگان بومی برای برگزاری محفل‌های ادبی جهت تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه استفاده شود، موضوعی که در کشور مغفول مانده است.

میرطالبی افزود: سرانه مطالعه در سایه فراگیری فضای مجازی هر روز کمتر می‌شود و مسئولین باید با راهکار‌های خلاقانه جلوی این مهم را بگیرند زیرا کتاب حافظه بلندمدت و فضای مجازی حافظه کوتاه مدت را تقویت می‌کند.

این نویسنده تأکید کرد:‌امیدوارم روزی نویسندگان در کشور به جایگاه حقیقی خود برسند و کتاب دوست حقیقی و واقعی کودکان و نوجوانان در عمل و نه در زبان باشد.

وی در پایان اظهار داشت: کتاب بهترین همدم در تمامی ساعات زندگی بوده و هست و‌امیدواریم مسئولان نیز با داشتن دغدغه مطالعه بتوانند برای افزایش سرانه مطالعه در کشور گام‌های مؤثری بردارند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از