حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/07/23 شمسی | 2024/10/14 میلادی
مدرس دانشگاه در گفتگو با «صبح فردیس»:

فضای مجازی؛ کابوس والدین، قتلگاه جوانان!

فضای مجازی؛ کابوس والدین، قتلگاه جوانان!

مدرس دانشگاه گفت: والدین باید بر زیست مجازی فرزندان نظارت کنند اما سواد رسانه پدر و مادر از فرزندان بسیار کمتر است و از همین نقطه آسیب‌ها و مشکلات آغاز می‌شود و در برخی از خانواده‌ها شکاف بین نسلی رقم خورده است.

سحر جواهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: کودکی و نوجوانی شیرین‌ترین لحظات عمر زندگی هر فردی بوده که پلی برای موفقیت و سعادت انسان در جوانی و میانسالی است.

مشاور خانواده و مدرس دانشگاه ادامه داد: در عصری زندگی می‌کنیم که تلفن همراه همه زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده است یعنی کودکان دوران کودکی را نگذرانده وارد دوره نوجوانی و جوانی می‌شوند زیرا تحت تأثیر محتوا‌هایی هستند که متناسب سن آن‌ها نیست.

وی افزود: والدین باید بر زیست مجازی فرزندان نظارت کنند اما سواد رسانه پدر و مادر از فرزندان بسیار کمتر است و از همین نقطه آسیب‌ها و مشکلات آغاز می‌شود و در برخی از خانواده‌ها شکاف بین نسلی رقم خورده است.

جواهری تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی برای دقیقه به دقیقه نسل آینده کشور برنامه‌ریزی کرده و جنگ شناختی بسیار خطرناک‌تر از جنگ سخت است زیرا افکار و عقاید را نشانه گرفته است.

این کارشناس گفت: تمامی سرگرمی کودکان و نوجوانان در تلفن همراه و بازی‌های آن خلاصه شده و این نسل حتی بازی‌های گروهی و دسته‌جمعی را بسیار کم تجربه کردند.

وی با اشاره به اینکه دوران کودکی در سایه دنیای مجازی به فراموشی سپرده می‌شود، ادامه داد: فضای مجازی سن بلوغ را در کودکان و نوجوانان کاهش داده وشما در ظاهر و نحوه رفتار بچه‌ها این موضوع را به وفور می‌بینید.

جواهری تأکید کرد: همه دانشمندان و مختراعات جهان به آسیب‌های دنیای مجازی پی بردند و ساعات زیست مجازی فرزندان را مدیریت و کنترل می‌کنند و در برخی شرایط استفاده از ابزار‌های الکترونیکی را برای فرزندان خود منع می‌کنند اما در دنیای امروز برخی والدین برای راحتی خود به دنبال تهیه تبلت و یا تلفن همراه مستقل برای فرزندان خود هستند.

این مشاور در پایان اظهار داشت: زنگ خطر زیست طولانی مجازی بین نسل آینده کشور به صدا درآمده زیرا آسیب‌های آن را در کف خیابان و جامعه می‌بینیم، ‌امیدواریم مسئولان از خواب غفلت بیدار شوند و برای حکمرانی و استقلال فضای مجازی کاری کنند زیرا قتلگاه جوانان شده است.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از