حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/22 شمسی | 2024/10/13 میلادی
شهردار فردیس مطرح کرد:

آرامستان فردیس قانونی و باجدیت پیگیری می شود

آرامستان فردیس قانونی و باجدیت پیگیری می شود

شهردار فردیس گفت: پروژه آرامستان در چاچوب قانون پیگیری شده و هیچگونه مغایرت قانونی ندارد.

گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ محمدرضا احمدی نژاد در بازدید از محل آرامستان که با همراهی علی شیرین‌زاد نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری انجام شد؛ با تاکید بر ضرورت احداث آرامستان در فردیس، اظهار کرد: احداث آرامستان نیاز شهر و از جمله مطالبات جدی شهروندان و مورد پیگیری امام جمعه محترم است و مدیریت شهری در پیگیری و احداث آن اهتمام دارد.‌

وی با بیان اینکه مردم فردیس برای دفن اموات با مشکلات عدیده ای روبرو هستند؛ افزود: از یک سو شهرهای اطراف از جمله ملارد برای دفن اموات با ما همراهی نمیکنند و از سوی دیگر مسافت شهر فردیس تا بهشت سکینه و بهشت علی بسیار است و هزینه بالایی را به شهروندان تحمیل می کند.

احمدی نژاد با بیان اینکه پروژه آرامستان فردیس از صفر تا ۱۰۰ در چاچوب قانون پیگیری شده و هیچگونه مغایرت قانونی ندارد؛ گفت: اراضی آرامستان فردیس ۲۲ هکتار است که ظرفیت آن برای تدفین ۱۰۰ هزار نفر و برای مدت ۳۰ سال پیش بینی شده است. طراحی ساختمان‌های اداری و قطعه بندیها انجام شده و تملکات نیز در حال انجام است.

شهردار فردیس بیان کرد: بر اساس دستور العمل‌های محیط زیست، حداقل فاصله آرامستان تا سکونتگاه‌ها ١۵٠ متر است. در حالیکه فاصله آرامستان فردیس در ضلع شمال، جنوب و غرب تا اولین سکونتگاه هزار متر و در ضلع شرقی با اولین سکونتگاه در شهر اندیشه۴٠٠ متر فاصله دارد. اما با این حال شهر اندیشه تلاش می کند تا مانع احداث آرامستان فردیس شود و باند فضای سبز موجود در این فاصله و همجوار بلوار نیایش را به مسکونی تبدیل کند.‌

وی اضافه کرد: تمامی مجوز های قانونی برای احداث آرامستان فردیس اخذ شده است. بر اساس مطالعات انجام شده، با توجه به نفوذ ناپذیری خاک منطقه و عمق بیش از ۱۶۰ متری آب های زیر سطحی، احتمال آلودگی خاک و آب هم وجود ندارد.

منبع: مدیریت شهری فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از