حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/22 شمسی | 2024/10/13 میلادی
هنرمند فردیسی در گفتگو با «صبح فردیس»:

حمایت مهمترین مطالبه هنرمندان فردیسی از مسئولان است

حمایت مهمترین مطالبه هنرمندان فردیسی از مسئولان است

هنرمند فردیسی گفت: حمایت مهمترین مطالبه هنرمندان فردیسی از مسئولان است زیرا هنرمندان در شهرستان گمنام هستند و در شهر‌های دیگر هنر خود را عرضه می‌کنند.


زهره کمالی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: از کودکی علاقه زیادی به هنر نقاشی داشتم و این علاقه‌مندی باعث شد تا به صورت تخصصی این هنر را دنبال کنم.

هنرمند تجسمی شهرستان فردیس ادامه داد: هنر روح انسان را جلا می‌دهد و به نظر من همه افراد باید در کنار کار خود به یک هنر گرایش داشته باشند.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی تهدیدی برای هنر نقاشی نیست، افزود: یک اثر نقاشی ابتدا با روح انسان عجین شده و سپس با عشق و علاقه از وجود آدمی در بوم نقاشی پیاده می‌شود، هیچ وقت هوش مصنوعی نمی‌تواند اثری هنری را با حس و علاقه هنرمند خلق کند.

کمالی تصریح کرد: شهرستان فردیس همانند سایر شهرستان‌های البرز هنرمندان تجسمی بسیار زیادی دارد که به خلق اثر هنری می‌پردازند و هنر خود را در شهر‌های دیگر عرضه می‌کنند.

این کارشناس گفت: اقتصاد هنر در شهرستان فردیس بسیار ضعیف است زیرا نمایشگاه‌های فروش آثار و یا حراجی‌های هنری در این شهرستان برگزار نمی‌شود و من برای فروش آثار باید بیشتر در نمایشگاه‌های تهران حاضر شویم.

وی ادامه داد: مسئولان شهری برای زیبایی بصری فردیس از هنر هنرمندان تجسمی استفاده کنند زیرا گاهی یک اثر هنری تا سال‌ها لبخند‌امید را در مخاطب زنده می‌کند.

کمالی افزود: من با نقاشی‌های خود زندگی می‌کنم و گاهی به قدری در اثر خود غرق می‌شوم که از محیط اطراف غافل می‌شوم و این اوج لذت یک هنرمند است.

این کارشناس تأکید کرد: من خودم در کنار خلق آثار به صورت تخصصی به امر آموزش به صورت گروهی و خصوصی مشغول هستم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های گروهی زیادی را به همراه هنرجو‌هایم برگزار کردم، گفت: بسیاری از هنرجو‌هایم با هنر نقاشی و توسعه هنرشان در کار‌های گرافیکی و تصویرسازی فعالیت می‌کنند.

این هنرمند در پایان اظهار داشت: حمایت مهمترین مطالبه هنرمندان فردیسی از مسئولان است زیرا هنرمندان در شهرستان گمنام هستند و در شهر‌های دیگر هنر خود را عرضه می‌کنند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از