حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/07/23 شمسی | 2024/10/14 میلادی
کارشناس امور تربیتی در گفتگو با «صبح‌فردیس»:

شکاف نسلی تهدیدی برای بنیان خانواده است

شکاف نسلی تهدیدی برای بنیان خانواده است

کارشناس امور تربیتی گفت: پدیده بین نسلی به معنای واقعی کلمه در خانواده‌ها به وقوع پیوسته و والدین نمی‌توانند به راحتی با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند.

سمیه صفدری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: متأسفانه کودکان در عصر کنونی دوران کودکی خود را در دنیای مجازی سپری می‌کنند و بسیاری از بازی‌ها و سرگرمی‌های واقعی را تجربه نکرده، وارد دوران نوجوانی و جوانی می‌شوند.

کارشناس امور تربیتی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر ادامه داد: والدین اگر نگران آینده فرزندان خود هستند، کودک را در فضای ولنگار مجازی با بازی‌های آنلاین ر‌ها نکنند، گذراندن تمامی اوقات فراغت بچه‌ها در فضای مجازی بسیار مخرب است.

وی افزود: پدیده بین نسلی به معنای واقعی کلمه در خانواده‌ها به وقوع پیوسته و والدین نمی‌توانند به راحتی با فرزندان خود ارتباط برقرار کنند.

صفدری تصریح کرد: دشمن برای تمامی زمان‌های حضور فرزندان در دنیای آنلاین برنامه‌ریزی کرده و هوش مصنوعی محتوا‌هایی متناسب با علایق فرزندان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

این کارشناس تربیتی با بیان اینکه سواد رسانه فرزندان از والدین پیشی گرفته است، گفت: اینکه بچه‌‎‌ها بدون آموزش به راحتی با تلفن همراه کار می‌کنند اما والدین با آن بیگانه هستند، فخرفروشی نیست، از تنبلی پدر و مادر نشأت می‌گیرد، باید بر قطار تکنولوژی سوار شد زیرا خواسته یا ناخواسته دنیا به این سمت در حال حرکت است.

صفدری بیان کرد: متأسفانه در مدارس افت تحصیلی شدید دانش‌آموزان را شاهد هستیم زیرا دنیای مجازی خلاقیت و نوآوری را از آن‌ها گرفته، حافظه بلندمدت را تضعیف و حافظه کوتاه مدت را تقویت کرده است.

وی ادامه داد: باید ساعات زیست مجازی فرزندان را کنترل و مدیریت کرد، در غیر این صورت خانواده درگیر آسیب‌های دنیای مجازی خواهید شد.

این کارشناس در پایان اظهار داشت: رسانه ملی باید با محتوا‌هایی والدین را متوجه اهمیت دنیای مجازی و ضرورت مجهزشدن همه افراد خانواده به سواد رسانه کرد، زیرا باید همه بر قطار تکنولوژی سوار شد و با دانش مانع آسیب دیدن خود و خانواده در این دنیا شد.

الهه ملاحسینی - صبح فردیس

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از