حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی
مدرس دانشگاه در گفتگو با «صبح‌فردیس»:

مسئولان نسبت به رشد آسیب‌های‌اجتماعی درفردیس بی‌تفاوت نباشند

مسئولان نسبت به رشد آسیب‌های‌اجتماعی درفردیس بی‌تفاوت نباشند

مدرس دانشگاه گفت: مسئولان نسبت به رشد آسیب‌های‌اجتماعی درفردیس بی‌تفاوت نباشند زیرا نمود خروجی این آسیب‌ها در جامعه مشهود بوده و د ر بلندمدت نگران‌کننده است.

سعید حسینی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: شهرستان فردیس پرتراکم‌ترین شهر کشور است و این نیازمند حمایت جدی از سوی مسئولان است.

جالمعه‌شناس و مدرس دانشگاه ادامه داد: وقتی شهری از نظر جمعیت و مهاجرپذیری سال‌ها میزبان افراد زیادی است، می‌طلبد که زیرساخت‌ها متناسب با پیشرفت جمعیت توسعه یابد و وقتی این مهم به وقوع نپیوندد، ناخودآگاه آمار آسیب‌های اجتماعی در شهرستان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: وقتی در خیابان اصلی شهرستان فردیس رفت و آمد می‌کنید، متوجه رشد آسیب‌های اجتماعی در شهر می‌شوید زیرا علاوه بر مهاجرپذیری، سبک زندگی غربی نیز در برخی از خانواده وارد شده و خروجی آن را در خیابان می‌بینیم.

حسینی تصریح کرد: عادی‌سازی روابط دختر و پسر در جامعه، نگهداری حیوان در خانواده‌ها، پوشش‌های نامناسب و... را شما در سطح شهرستان فردیس می‌بینید که برخی از خانواده‌ها که نگران فرزندان خود هستند، آن‌ها را برای حضور در جامعه همیاری می‌کنند.

این کارشناس گفت: مردم باید مکانی برای گذراندن اوقات فراغت در شهرستان داشته باشند اما این مهم مطالبه مسئولان نیست زیرا زیرساخت‌های فرهنگی در فردیس نتوانسته نیاز شهروندان را تأمین کند.

وی ادامه داد: کلاً بیکاری و نداشتن برنامه کلید ورود به دنیای هرزگی است و وقتی شهرستان نتواند نیاز شهروندان را تأمین کند، ناخودآگاه آمار آسیب‌های اجتماعی در فردیس افزایش پیدا می‌کند.

حسینی افزود: زندگی ماشینی امروز باعث شده که روحیه فردگرایی در بین افراد جامعه افزایش یابد اما این روحیه اگر به مرور تقویت شود، نمود خروجی آن را در جامعه می‌‎بینیم زیرا فطرت انسانی نیاز به حضور در اجتماع دارد و اگر کنج‌نشینی پیشه کند، ناخودآگاه آسیب می‌بیند.

مدرس دانشگاه در پایان اظهار داشت:‌امیدوارم مسئولان شهرستان فردیس متوجه کمبود‌های شهرستان باشند و با تلاش و همت مضاعف درصدد حل آن برآیند زیرا گاهی کمبود‌ها موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و باید چندین برابر هزینه شود تا بتوان جلوی آسیب را گرفت.

الهه ملاحسینی - صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از