حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/12 شمسی | 2024/09/02 میلادی
مدرس دانشگاه به «صبح فردیس» گفت:

تربیت نسل حسینی رسالت مادران در عصر کنونی

تربیت نسل حسینی رسالت مادران در عصر کنونی

مدرس دانشگاه گفت: در واقعه کربلا حضرت زینب (س) با اینکه نزدیک‌ترین افراد زندگی خود را در یک روز از دست داد اما پیام‌آور عاشورا شد و امروز این رسالت برعهده زنان در تربیت نسل حسینی است.

سعید مالکی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: تربیت نسل حسینی رسالت بسیار خطیری که برعهده مادران است و حضرت رقیه (س) الگوی بی‌مثال برای تربیت فرزندان می‌باشد.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در سال‌های اخیر دشمن با شعار «زن، زندگی و آزادی» می‌خواست به بانوان ظلم کند و به اسم تساوی حریم و عفت را شکسته و زنان را برده جنسی کند.

وی افزود: در غرب به اسم آزادی، زنان نقش مادری را تجربه نمی‌کنند و مکان امنی برای ابراز احساسات خود ندارند و خانواده تنها جایی که بانوان می‌توانند احساسات خود را بیان کرده و برای این احساس ارزش و منزلت قائل شده است.

مالکی تصریح کرد: امروز اسلام بیشترین ارزش و منزلت را برای بانوان قائل شده و زنان در کانون خانواده نقش همسری و مادری را تجربه و در این مکان احساس امنیت می‌کنند، موضوعی که در غرب وجود ندارد.

این کارشناس گفت: در واقعه کربلا حضرت زینب (س) با اینکه نزدیک‌ترین افراد زندگی خود را در یک روز از دست داد اما پیام‌آور عاشورا شد و امروز این رسالت برعهده زنان در تربیت نسل حسینی است.

وی با بیان اینکه تربیت نسل حسینی جوانان را در مقابل هجمه‌های دشمن بیمه می‌کند، ادامه داد: امام حسین (ع) برای حفظ اسلام از جریان حق کوتاه نیامد و تا آخرین نفس‌ایستاد و مقاومت کرد و حضرت رقیه (س) در اوج مصیبت بر‌ایمان خود ثابت قدم ماند و پیرو ولی جامعه باقی ماند و در فراغ پدر به شهادت رسید.

مالکی افزود: امروز تمرکز دشمن بر روی زنان و دختران است زیرا می‌خواهد با عادی‌سازی ارزش را ضدارزش کنند و مادران باید با تأسی از مکتب اباعبدالله مانع نفوذ دشمن شوند.

این کارشناس تأکید کرد: حضرت رقیه (س) در اوج مصیبت و در غم از دست دادن پدر، همواره ولایت‌پذیری خود را حفظ کرد و مادران باید در ادامه راه حضرت سیدالشهدا (س) فرزندانی ولایت‌مدار تربیت کنند.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیث ثقلین دو عامل سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت را قرآن و اهل بیت (ع) معرفی کردند، تا زمانی که به این دو چنگ بزنید هرگز گمراه نمی‌شوید.

مالکی ادامه داد: مادران اگر نگران فرزندان خود هستند باید از مکتب امام حسین (ع) برای تربیت فرزندان خود استفاده کنند تا بچه‌ها در مقابل هجمه‌های دشمن بیمه شوند.

این کارشناس در پایان اظهار داشت: محرم و صفر بهترین فرصت است تا مادران از گنجینه ارزشمند مکتب اباعبدالله (ع) برای تربیت فرزندان خود بهره جویند.
 
الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از