حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/08/01 شمسی | 2024/10/22 میلادی
«صبح فردیس»/ امام جمعه فردیس:

تسلیم‌پذیری در مقابل‌دشمنان، گفتمان افراد پَست است

تسلیم‌پذیری در مقابل‌دشمنان، گفتمان افراد پَست است

امام جمعه فردیس گفت: قرآن کریم می‌فرماید که گفتمان مقاومت، گفتمان انبیاست و گفتمان تسلیم‌پذیری در مقابل دشمنان، گفتمان افراد پَست است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه فردیس گفت: قرآن کریم می‌فرماید که گفتمان مقاومت، گفتمان انبیاست و گفتمان تسلیم‌پذیری در مقابل دشمنان، گفتمان افراد پَست است.

امام جمعه فردیس ادامه داد: خداوند در سوره اعراف آیه ۱۲۸ می‌فرماید: «‌ای قوم بنی اسرائیل از خدا کمک بخواهید و صبر کنید» یعنی در مقابل دشمن بایستید و در میدان مانده و صبوری کنید.

وی افزود: جمهوری اسلامی بر اساس‌ایمان مردم بود که ۸ سال تمام در مقابل دشمنان‌ایستاد و یک وجب از خاک خود را تقدیم دشمنان نظام نکرد و با نهایت شهامت مقاومت کرد و به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: در حقوق بین‌الملل هم همین موارد وجود دارد، ۱۱۱ماده دارد، در همان ماده اول منشور ملل متحد، هدف از تأسیس ملل متحد را بیان می‌کند و می‌گوید: « اگر می‌خواهید روابط دوستانه داشته باشید، احترام به حقوق برابر و حق سرنوشت دنیا دارید. » چرا آمریکا باید برای دنیا تصمیم بگیرید؟

امام جمعه فردیس گفت: وتو یعنی قانون جنگل است و چرا باید آمریکا برای کشور‌های دیگر تصمیم بگیرد و حقوق بین‌الملل در اصل زیر پا گذاشته شده است. و مردم از حقوق برابر در سرنوشت خود برخوردار نباشند.

وی ادامه داد: دشمن حق حیات را از مردم فلسطین و غزه را گرفته است، اما ذره‌ای از‌ایمان این مردم کم نشده و این منطق مقاومت است و طبق بیانات قرآن قطعاً پیروزی از آن جبهه حق است.

حسینی افزود: اصلاً سازمان ملل متحد مبتی بر حق حاکمیت بر خودشان است لذا منطق مقاومت، هم بر اساس قرآن منطق شرأفت، استقامت و آقایی است، بنابراین کسانی که در داخل خلاف این عنوان می‌کنند و حرف از مذاکره می‌زنند، به گذشته برگردند و سابقه دشمن را بررسی کنند و ببینند که این دشمن به هیچ وقت قابل اعتماد نیست و فقط باید با منطق‌ایستادگی و مقاومت به مقابله با آن برخواست.

امام جمعه فردیس گفت: ما افتخار این را داریم در بحث تبلیغاتی رئیس جمهوروقت، آقای پزشکیان بر بیانات امام علی (ع) تأکید داشتند؛ من می‌خواهم سفارش امام علی(ع) در نهج البلاغه بیان کنم: جناب مالک اشتر برای گرفتار‌ها (مردمی که مشکل دارند) یک وقتی را خالص جدا کنید، مجلس عمومی که همه بتوانند به آن دسترسی داشته باشند، تواضع داشته باشید، اطرأفت را خالی کن تا کسی که می‌خواهد، حرف بزند، راحت حرفش را بیان کند. » رئیس جمهور، وزرا، معاونین و استاندار‌ها به توصیه امام علی (ع) در عمل پایبند باشند.

وی ادامه داد: من از استادار‌ها، ورزا، خود آقای رئیس جمهور، مسئولان ادارات می‌خواهم ملاقات مردمی با صفات امام علی (ع) برگزار کنید و فقط برای افتتاح پروژه‌ها به میان مردم نیاید برای شنیدن حرف‌های مردم در جامعه حضور داشته باشید.

حسینی افزود: مسئولان باید تمام قد پای دردل مردم بنشینند و اگر می‌توانند مشکلات را در اسرع وقت برطرف کنند و اگر هم نمی‌توانند، به سخنان مردم با صبر و حوصله گوش دهند.

امام جمعه فردیس بیان کرد: امت و امام سرمایه‌های گرانقدر نظام است، ما مردم رشید و فهیمی داریم و مسئولان باید قدر این مردم را بدانند زیرا تمامی عرصه‌ها این مردم در میدان حضور دارند و تمام قد پای کار نظام‌ایستاده‌اند.

وی در پایان اظهار داشت: سید حسن نصرالله یک وصیت دو خطی نوشت، که وصیت نامه همه شهدا ما هم همین بود، «شما را وصیت می‌کنم اگر خیر دنیا و آخرت می‌خواهید دعاگو و پیرو مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای باشید. » این وصیت سید بزرگوار می‌تواند راه سعادت همه باشد.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از