حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/12 شمسی | 2024/09/02 میلادی
«صبح فردیس»/ امام جمعه فردیس:

ارتباط با خدا مهمترین ویژگی سبک‌زندگی اباعبدالله(ع)

ارتباط با خدا مهمترین ویژگی سبک‌زندگی اباعبدالله(ع)

امام جمعه فردیس گفت: ارتباط با خدا، یکی از مهمترین ویژگی‌های سبک زندگی امام حسین (ع) است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی بعد از نماز ظهور عاشورا در جمع عزاداران شهرستان فردیس گفت: ارتباط با خدا، یکی از مهمترین ویژگی‌های سبک زندگی امام حسین (ع) است که همواره مردم را به این مهم دعوت می‌کردند.

امام جمعه فردیس ادامه داد: روز عاشورا از ظهر به بعد آغاز می‌شود، بهبهه جنگ، موقع ظهر است، در این زمان حساس امام حسین (ع) در میدان جنگ و زیر تیر‌های دشمن نماز جماعت برپا می‌کند تا اهمیت این مهم را در تاریخ اسلام به ثبت برساند.

وی افزود: نماز یعنی ارتباط با خدا، اگر شما می‌خواهید با خدا صحبت کنید باید نماز بخوانید و اگر می‌خواهید خدا با شما حرف بزند، قرآن بخوانید. اگر کسی در زندگی ارتباط با خدا نداشته باشد، زندگی‌اش هیچ ارزشی ندارد.

حسینی تصریح کرد: اگر در زندگی با خدا ارتباط نداشته باشید، انسان تبدیل به حیوان می‌شود و از انسانیت بهره‌ای ندارد و این موضوع در سوره محمد آیه ۱۲ به آن اشاره شده است.

امام جمعه فردیس گفت:‌ایمان پیوست با خدا و کفر گسست با خدا است، وقتی یزید در عاشورا این گونه جنایت می‌کند، انگشت نازنین امام حسین (ع) را برای تصاحب انگشتر‌ایشان قطع می‌کند، کودک ۶ ماهه را به شهادت می‌رساند، آب را بر روی بندگان خدا می‌بندد و... این‌ها از کفر است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) تأکید داشتند که انسان باید با شرأفت زندگی کند، زندگی با ذلت نمی‌ارزد، زمانی که سیدالشهدا (ع) از مدینه راه افتاد، ‌ام سلمه به‌ایشان گفتند این راهی که در پیش گرفتی، به شهادت ختم می‌شود، امام حسین (ع) با علم به شهادت برای زندگی با عزت این راه را در پیش گرفت و امروز بعد از هزار و ۴۰۰ سال این عزت همچنان باقی و هر روز بر آن افزون‌تر می‌شود.

حسینی افزود: امام حسین (ع) در روز عرفه آن دعا را می‌خواند و به گونه‌ای اوج بندگی و اخلاص با خداست و روز عاشورا برای حفظ اسلام شمشیر می‌کشد، ‌ایمان و توکل به خداوند، امام حسین (ع) را به اوج عزت رساند و هنوز نام امام حسین (ع) لرزه بر تن دشمنان اسلام میاندازد.

امام جمعه فردیس در پایان اظهار داشت: والدین به فرزندان خود بگویید که اگر دنیا و آخرت می‌خواهید، نماز اول وقت را هیچ وقت فراموش نکنند زیرا آدم بی‌نماز در همین دنیا هم زندگی‌اش برکت ندارد.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از