حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
دانش‌آموز نخبه فردیسی در گفتگو با «صبح‌فردیس»:

آشپزی زندگی و دنیای من را زیررو کرد

آشپزی زندگی و دنیای من را زیررو کرد

دانش‌آموز نخبه فردیسی گفت: آشپزی به من آرامش می‌داد و توانستم به صورت تخصصی این حرفه را ادامه دهم و به عنوان شغل آینده انتخاب کنم.

محمدطا‌ها تیموری دانش‌آموز ۱۶ ساله فردیسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» با اشاره به نحوه ورود خود به دنیای آشپزی گفت: من از سن ۷ سالگی در آشپزی به مادرم کمک می‌کردم و این روند باعث علاقه من به این حرفه شد چراکه از آشپزی آرامش می‌گرفتم و لذتی را در آن تجربه می‌کردم که در هیچ چیز مانند آن را پیدا نمی‌کردم.

دانش‌آموز ۱۶ ساله فردیسی و نخبه آشپزی ادامه داد: من تا سن ۱۲ سالگی به صورت تفریحی در خانه آشپزی را دنبال می‌کردم اما نقطه عطف من در ورود به دنیای آشپزی و حرفه‌ای شدن در این حرفه زمانی بود که خواهرم من را با یک آکادمی آشپزی آشنا کرد تا به صورت اصولی آشپزی را یاد بگیرم.

وی افزود: با تلاش خواهرم پدرم من را در آن آموزشگاه آشپزی ثبت نام کرد و من یک سال اول فقط اصول اولیه آشپزی و بعد از آن دو سال به صورت تخصصی آشپزی را فرا گرفتم و در همان زمان به پیشنهاد استادم در یکی از مسابقات آشپزی در شهرستان فردیس شرکت کردم و باتوجه به تجربه و سن کمم توانستم در میان ۶۰ آشپز ماهر مقام دوم را کسب کنم و می‌توانم بگویم که این مقام یک قدم بزرگ برای موفقیت من در آشپزی بود.

تیموری اظهار کرد: من با توجه به علاقه‌ای که به وکالت داشتم، در سال نهم رشته انسانی را انتخاب کردم اما میدانستم که علاقه و حتی موفقیت من در آشپزی است اما از گفتن این موضوع به خانواده‌ام کمی هراسم داشتم زیرا شغل آشپزی در ایران برای آقایان بین خانواده‌ها مرسوم نیست و حتی بعضی آشپزی را شغل نمی‌دادند اما بعد از اولین مسابقه‌ای که شرکت کردم با توجه به استعدادی که داشتم، استاد آشپزی‌ام با خانواده من صحبت کرد و به آن‌ها استعداد من را در این زمینه توضیح داد و آن‌ها را قانع کرد که من بتوانم به صورت خیلی تخصصی‌تر آشپزی را دنبال کنم پس به هنرستان رفتم و رشته خود را به آشپزی تغییر دادم و همین باعث شد من به آشپزی خیلی جدی‌تر و حتی به عنوان شغل آینده‌ام نگاه کنم.

وی با اشاره به افتخاراتش در زمینه آشپزی گفت: من در چهار مسابقه بزرگ آشپزی از جمله دو مسابقه آشپزی در فردیس با حضور بیش از ۶۰ آشپز که توانستم در مسابقه اول مقام دوم و در مسابقه دوم مقام اول را کسب کنم، یک مسابقه آشپزی در تهران با حضور ۱۲۰ آشپز ماهر که توانستم مقام اول را کسب کنم و یک مسابقه بزرگ دیگر در کرج که مقام دوم را کسب را کردم، شرکت کردم. همچنین با توجه به فعالیت گسترده م در زمینه آشپزی توانستم از طرف نائب رئیس صنف سرآشپزان و آشپزان کل استان تهران و البرز چهار گواهی‌نامه را با موضوعات غذای‌های دریایی، انواع غذا‌های آماده، سنتی و ایرانی و از همه مهمتر یعنی اصول و پایه غذا و ادویه‌ها دریافت کنم.

این هنرمند فردیسی تصریح کرد: هدف نهایی من ایجاد تحول در خورد و خوراک انسان‌های جهان و ایجاد سهولت در زندگی روزمره است، به نظر من نقطه قوت یک انسان می‌تواند پشتکار و خوش‌بینی به آینده و ناامید نشدن باشد که من سعی می‌کنم این ویژگی‌ها را در خودم پرورش دهم.

تیموری در پایان اظهار داشت: از همه افراد حامی خود، مخصوصاً پدر، مادر و استاد عزیزم که با تمام مشکلات زندگی همیشه برای من پشتیبان و‌امید‌دهنده بوده‌اند، قدردانی می‌کنم.

دانش‌آموز نخبه آشپزی فردیسی به هم‌سن و سالان خود توصیه کرد: علاقه‌های خود را دنبال کنید و تا پای جان به آن‌ها پایبند باشید، هیچ وقت ناامید نشوید، همیشه به آینده خوش‌بین باشید، آینده مورد علاقه خود را هر شب قبل از خواب در ذهن‌تان مرور کنید و کتاب‌های انگیزشی مانند بخواهید تا داده شود، اثر دکتر وین دایر و اثر مرکب ِدکتر دارن هاردی را مطالعه کنید، در ذهن خود به دور اهداف، دیواری پولادین بکشید و نگذارید هیچ چیز و هیچ کس آن دیوار را خراب کند و اهداف شما را دست کاری کند، زیرا این اهداف منحصر به شخص شما است.

وی در اظهار داشت: از خانواده‌های عزیز هم خواهش می‌کنم که به علاقه و تصمیم فرزندان‌شان احترام بگذارند و آن‌ها را در رسیدن به خواسته‌هایشان همراهی و کمک کنند.

ابوالفضل جانی‌پور – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از