حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس به«صبح‌فردیس» گفت:

چشم بیدار جامعه از امنیت‌سبز تا سرخی شهادت

چشم بیدار جامعه از امنیت‌سبز تا سرخی شهادت

عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس گفت: در هفته نیروی انتظامی، قدردان سبزپوشانی هستیم که با خون سرخ خود امنیت پایدار را برای جامعه به ارمغان آورند.

امیر عطاران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: امنیت، یکی از مهمترین شاخص‌‎‌ها ومؤلفه‌های قدرت و نشانه‌های اقتدارهر نظام سیاسی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی ادامه داد: درجامعه‌ای که امن و امنیتِ پایدارنباشد نه تنها امکان زندگی فردی و زندگی اجتماعی نخواهد بود بلکه دوام و تداوم آن جامعه بدون امنیت میسرنخواهد بود چرا که امنیت، لازمه و ضرورت یک جامعه است.

وی افزود: هرچند که امنیت ابعاد مختلفی از امنیت فرهنگی و اقتصادی تا امنیت اجتماعی دارد اما به نظر می‌آید نمی‌توان هیچکدام از ابعاد امنیت را ازهم جدا کرد و تمام این امنیت‌ها بدون یک نیروی انتظامی مقتدر ممکن نخواهد بود.

عطاران تصریح کرد: آنچه که امروز کمتر به آن توجه شده و چه بسا در بستر برخی از رفتار‌های سیاسی مورد کم لطفی قرار گرفته جایگاه نیروی انتظامی در ایجاد امنیت است.

عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس گفت: نیروی انتظامی که از آن می‌توان به عنوان قلب تپنده امنیت و چشم بیدارجامعه نام برد، آسایش و آرامش را در بدنه جامعه ایجاد می‌نماید و گاه در نتیجه کم کاری‌ها دیگر ارگان‌‎‌ها و سازمان‌ها می‌بایست برای جبران ضعف‌ها پای در میدان استقرار امنیت گذارد که متأسفانه گهگاهی مورد بازخواست‌ها هم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هرچند که به برخی رفتار‌ها وعملکرد جای انتقاد وارد است اما به هبچ عنوان نمی‌بایست اقتدار و جایگاه نیروی انتظامی دچار ضعف و کاستی گردد چرا که هرگونه گفتار نادرست می‌تواند موضوع امنیت جامعه را باچالش مواجه سازد و این بهترین فرصت برای دشمنان خارجی خواهد بود تا امنیت داخلی را با خطر مواجه سازند.

عطاران در پایان اظهار داشت: از این رو در هفته نیروی انتظامی، قدردان سبزپوشانی هستیم که با خون سرخ خود امنیت پایدار را برای جامعه به ارمغان آورند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از