حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
کارآفرین فردیسی در گفتگو با «صبح فردیس»:

کیف‌های گلیمی را به سه کشور صادر می‌کنیم

کیف‌های گلیمی را به سه کشور صادر می‌کنیم

کارآفرین فردیسی گفت: امروز به لطف خداوند از ۵ شهر داخل کشور سفارش داریم و کیف‌های گلیمی‌مان را به سه کشور صادر می‌کنیم.

سهیلا حیدری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: نداشتن بازار دائمی فروش محصولات صنایع دستی، بی‌مهری مسئولین به هنر، عدم اعطای وام با کارمزد پایین به هنرمندان، بیمه، هزینه بالای اجاره بهای کارگاه مهمترین مشکلاتی است که هنرمندان صنایع دستی در شهرستان فردیس با آن روبرو هستند.

کارآفرین فردیسی ادامه داد: من دیپلم ریاضی گرفتم اما پس از اتمام تحصیل علاقه‌ای به ادامه تحصیل نداشتم زیرا دخترعموی خودم رشته ریاضی فیزک در دانشگاه خواند و کارشناسی ارشد این رشته را هم با بالاترین نمره گرفت اما هم اکنون بیکار است، بنابراین پس از کسب دیپلم دیگر به سراغ ادامه تحصیل نرفتم.

وی افزود: حدود یک سال فقط تحقیق و بررسی کردم که کدام حرفه را برای آینده شغلی خودم انتخاب کنم و شروع به گذراندن دوره‌های مختلف آن فن شوم، پس از جستجوی فراوان به بافت گلیم و تهیه کیف رسیدم زیرا مردم اقبال بسیار زیادی به سمت این محصولات دارند و صادرات این نوع محصول سود فراوانی دارد.

حیدری با بیان اینکه حدود یک سال تمام دوره‌های گلیم‌بافی و دوخت کیف از گلیم را یادگرفتم، تصریح کرد: بعد از آموزش ۶ ماه زیر نظر مربی خودم کار کردم و بعد کار را به صورت جدی شروع کردم.

این کارآفرین با اشاره به اینکه یکی از اتاق‌های منزل پدری را کارگاه کردم، گفت: من خانواده بسیار خوبی دارم و پدرم همیشه مثل کوه پشت من است و از همین رسانه از‌ایشان تشکر می‌کنم، پدرم یک سرمایه کوچک به عنوان هدیه به من داد و برای خرید وسایل کارگاه دو تا از النگو‌های خودم را نیز فروختم.

وی ادامه داد: خلاصه دو ماه در خانه تنهایی گلیم می‌بافتم و خروجی کار را به صورت کیف آماده می‌کردم، بیشتر کیف‌ها دوشی بود و بعد از اینکه حدود ۱۰۰ تا کیف آماده کردم، به بازار تهران رفتم و نمونه کار‌هایم را بردم، از طرفی همزمان با دوخت کیف در صفحات مجازی، فروش آنلاین داشتم.

حیدری افزود: با یک مغازه در بازار تهران و یک مغازه در بازار اصفهان قرارداد بستم و قرار شد برای هر کدام حدود ۲۵۰ کیف آماده کنم، پیش دریافت را تجهیزات خریدم و سه تا نیرو آموزش و به کار گرفتم.

این کارآفرین تأکید کرد: امروز به لطف خداوند از ۵ شهر داخل کشور و سه کشور خارجی سفارش داریم و این افتخار بزرگی برای من است، سختی‌ها در مسیر کارآفرینی بسیار زیاد بود اما با توکل به خداوند و تلاش شبانه‌روزی توانستیم از تهدید‌ها فرصت بسازیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر به صورت غیرحضوری و ۵ نفر حضوری در کارگاه من مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: من زندگی سختی داشتم زیرا همسرم را بعد از سه سال زندگی عاشقانه در یک تصادف رانندگی از دست دادم و فقط کارم بود که به من روحیه برای ادامه مسیر زندگی می‌داد.

حیدری با بیان اینکه اقتصاد هنر در شهرستان فردیس بسیار ضعیف است، گفت: مسئولین فرهنگی دغدغه فرهنگ و هنر ندارند و یا اگر دارند، من به عنوان هنرمند کمتر می‌بینم، امروز هنرمندان فردیس در شهر‌های دیگر هنر خود را عرضه می‌کنند.

این کارآفرین با تأکید بر اینکه جای نمایشگاه صنایع دستی در فردیس خالی است، ‌امیدواریم مسئولین صدای ما را بشنوند و تدبیری بیندیشند که سالی یک بار هم شده در شهرستان نمایشگاهی برای هنرمندان برپا شود تا هنر خود را در شهر محل سکونت به نمایش بگذارند.

وی در پایان اظهار داشت: به همه هنرمندان صنایع دستی کشورم توصیه می‌کنم که اگر به کار خود‌ایمان دارید، پرقدرت به فعالیت ادامه دهید و مطمئن باشید که با تلاش شبانه‌روزی کسب درآمد از هر هنر و فنی امکان‌پذیر است به شرطی که علاقه و پشتکار در آن چشم‌گیر باشد.

کیف‌های گلیمی را به سه کشور صادر می‌کنیم
کیف‌های گلیمی را به سه کشور صادر می‌کنیم
کیف‌های گلیمی را به سه کشور صادر می‌کنیم

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از