حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس به «صبح‌فردیس» گفت:

نسل (z) چالش بزرگ جهان

نسل (z) چالش بزرگ جهان

عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس گفت: نسل (z) یا نسل نت، نسلی که از سال (۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ ) در فضای مجازی متولد شده، در آن رشد کرده و تربیت شده و اینک هرم جمعیت جهان را تغییر داده است.

امیر عطاران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم در گفتگو با دیگران مخاطب‌شناسی است چرا که بدون آن امکان ارتباط با مخاطب با چالش رفتاری مواجه می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی ادامه داد: نسل (z) یا نسل نت، نسلی که از سال (۱۹۹۵ تا ۲۰۱۰ ) در فضای مجازی متولد شده، در آن رشد کرده و تربیت شده  و اینک هرم جمعیت جهان را تغییر داده است.

وی افزود: نسلی که به علت پیشرفت اینترنت و سرعت چشمگیر فضای مجازی، جهان را با یک شکاف عمیق و چالش روانی و رفتاری مواجه ساخته است، از این رو باید آن‌ها را جدی گرفت چرا که‌اندیشه، فکر و زیست آن‌ها با نسل‌های قبلی بسیار متفاوت است.

عطاران تصریح کرد: نسلی با ویژگی‌های رفتاری متفاوت در دنیای دیجیتال که لزوماً سواد دیجیتالی (رسانه‌ای) ندارند و گاهی به دلیل این مهم دچار آسیب‌های دنیای آنلاین می‌شوند.

دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی گفت: نسلی که در جامعه ما هم می‌توان آن را آشکارا در رفتار جوانان و نوجوانان و در رفتار و رابطه بین فرزندان و والدین مشاهده کرد.

وی ادامه داد: نسلی که شیفته انگیزه‌های مادی و جذابیت‌های دنیوی هستند و مسائل مالی نقش مهمی در تصمیمات آن‌ها دارد و درست برخلاف نسل قبل، که حاضر بودند جوانی و زندگی خود را در راه آرمان‌های ایدئولوژیک فدا کنند.

عطاران افزود: این نسل درعین ر‌هایی از آرمان‌گرایی، واقع‌بین و واقع‌گرا بوده و اهل گفتگو و مذاکره است و اگر با آن‌ها گفتگو و درک نشوند خود و‌اندیشه‌هایشان را بر جامعه تحمیل می‌کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس بیان کرد: نسلی که دیگر سنت‌ها و آداب و رسوم قدیمی برایشان تازگی ندارد و هر حرفی را به راحتی نمی‌پذیرند به همین خاطر شناختن ویژگی‌های آن‌ها بسیار مهم است چرا که حرف زدن و ارتباط برقرار کردن با آن‌ها بسیارسخت است.

وی در پایان اظهار داشت: این نسل در عین اینکه می‌تواند به یک تهدید برای شکاف نسلی باشند در صورت شناخت فرصتی برای پیوند اجتماعی می‌توانند باشند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از