حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی به «صبح‌فردیس» گفت:

ولنگاری فرهنگی و خواب‌رفتگی مسئولان

ولنگاری فرهنگی و خواب‌رفتگی مسئولان

دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی گفت: هرچند که سالهاست مقام معظم رهبری هشدار‌هایی از ولنگاری فرهنگی دادند اما گویی خواب رفتگی برخی از مسولان و نهاد‌های اجتماعی موجب شده سیلی از آسیب‌ها در جامعه شکل گیرد.

امیر عطاران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: « من در مسله فرهنک احساس یک ولنگاری می‌کنم» اهمیت فرهنگ و نقش تأثیرگذار آن در لایه‌های مختلف زندگی قابل انکار نیست چرا که اگر فرهنگ تغییرکند، همه چیز تغییر می‌کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی ادامه داد: سبک زندگی، فرهنگ عمومی و حتی رفتار‌های اقتصادی و سیاسی به تدریج تغییر خواهند کرد و می‌توان گفت اهمیت فرهنگ در درازمدت از اقتصاد و سیاست مهمتر است از این رو برای تحت کنترل قرار دادن اقتصاد و سیاستِ یک کشور، بر فرهنگ آن جامعه باید تسلط یافت.

وی با بیان اینکه‌اید ولنگاری فرهنگی را خطرناک‌ترین نوع تهاجم فرهنگی دانست، افزود: دسیسه‌ای برای انحراف و انهدام فرهنگ و سیل ویرانگری که همه چیز را نابود می‌کند و دیگر چیزی از مفهوم اخلاق، خانواده، هویت فردی و اجتماعی، ارزش‌ها و باور‌ها باقی نخواهد ماند.

عطاران تصریح کرد: اگر در برابر این سیل، سد‌های فرهنگی نبندیم، باید منتظر بود، بنیادی‌ترین ارزش‌های اعتقادی و فرهنگی با خاک یکسان شوند.

دبیرقرارگاه فرهنگی شهید بهشتی گفت: هرچند که سالهاست مقام معظم رهبری هشدار‌هایی از ولنگاری فرهنگی دادند اما گویی خواب رفتگی برخی از مسولان و نهاد‌های اجتماعی و یا عدم درک و مشاهده و این واقعیت موجب شده تا با خیالی آسوده در بستر این رودخانه بنشینند و بی‌خبر از آنکه سیلی در راه است.

وی ادامه داد: این درد زمانی سخت‌تر می‌گردد که با وجود بی‌شمار این همه از نهاد‌ها، مراکز و سازمان‌های فرهنگی که از شمارش آن پرهیز می‌کنیم، برنامه‌ای در برابر این فاجعه کمتر دیده می‌شود.
هرچند که سالهاست مقام معظم رهبری هشدار‌هایی از ولنگاری فرهنگی دادند اما گویی خواب رفتگی برخی از مسولان و نهاد‌های اجتماعی موجب شده تا با خیالی آسوده در بستر این رودخانه بنشینند و بی‌خبر از آنکه سیلی در راه است.
عطاران در پایان اظهار داشت: گویی این جنگ و یا زلزله را جدی نگرفته‌ایم و یا در برابر آن منفعل و تسلیم شده‌ایم و این در حالی است که ما از محکم‌ترین و بنیادی‌ترین مبانی اعتقادی و ارزشی برخورداریم.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از