حالت تاریک
  • شنبه, 1403/04/09 شمسی | 2024/06/29 میلادی
مدرس دانشگاه در گفتگو با «صبح‌فردیس»:

هویت‌بخشی به فردیس موجب افزایش امید می‌شود

هویت‌بخشی به فردیس موجب افزایش امید می‌شود

مدرس دانشگاه گفت: وقتی شهروندان هویت شهر فردیس را بشناسند، ‌امید بین مردم افزایش یافته و زمینه مشارکت در موضوعات مختلف از جمله انتخابات می‌شود.

سیدمهدی محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: هویت‌بخشی به فردیس از موضوعی است که در شهرستان خلاء آنت حس می‌شود و باید به آن توجه ویژه شود.

کارشناس مسائل فرهنگی و مدرش دانشگاه هنر ادامه داد: شهروندان فردیسی باید بدانند کجا زندگی می‌کنند و این مهم نیازمند بهره‌گیری از زبان هنر است.

وی افزود: وقتی شهروندان هویت شهر فردیس را بشناسند، ‌امید بین مردم افزایش یافته و زمینه مشارکت در موضوعات مختلف از جمله انتخابات می‌شود.

محمدی با بیان اینکه فردیس هنرمندان فعال زیادی در زمینه‌های مختلف دارد، تصریح کرد: باید از هنر هنرمندان برای شناسایی هویت شهرستان فردیس به مردم استفاده کرد.

این هنرمند گفت: برگزاری مسابقه عکاسی با موضوع «فردیس شهر زندگی» اقدام خوبی توسط شهرداری فردیس بود اما نباید به این مهم اکتفا کرد و باید عکس‌های خوب این مسابقه در معرض دید مردم نیز قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جمعیت فردیس روند صعودی دارد، ادامه داد: زیرساخت‌های شهر پاسخگوی میزان جمعیت شهرستان نیست و باید با هم‌افزایی مسئولان این مهم برطرف شود اما شناسایی هویت شهر به مردم بسیار مهم و تاکنون اقدامات در این زمینه ضعیف بوده است.

محمدی گفت: شهروندان فردیسی علیرغم اینکه سال‌ها در این شهرستان زندگی می‌کنند اما هویت شهر خود را نمی‌شناسند و وظیفه اهالی هنر و به ویژه اصحاب رسانه در این بین خطیر است.

این کارشناس ادامه دا: ترویج نماد‌های انسجام‌بخشی در فردیس بسیار مهم بوده و استفاده از ظرفیت اقوام شهرستان می‌تواند به این مهم کمک کند.

وی افزود: وقتی مردم تلاش متولیان فرهنگی را در هویت‌بخشی شهرستان ببینند، ‌امیدآفرینی در جامعه متبلور می‌شود و این مهم یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری در عصر کنونی است.

محمدی در پایان اظهار داشت: مردم فردیس حتی از اقدامات مسئولان شهرستان برای رشد واعتلای شهر ناآگاه هستند و باید این مهم با ابزار هنر به مردم ابلاغ شود.

الهه ملاحسینی - صبح فردیس
 
انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از