حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/11 شمسی | 2024/07/01 میلادی
کارآفرین البرزی در گفتگو با «صبح‌فردیس» گفت:

غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی

غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی

کارآفرین البرزی گفت: اوقات فراغت فرصت بسیار خوبی برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و دانش‌آموزان با آموزش مهارت‌ها متناسب با استعدادشان در آینده دغدغه اشتغال ندارند.

سعیده عنایتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: فصل اوقات فراغت دانش‌آموزان آغاز شده و تابستان فرصت بسیار خوبی برای یادگیری مهارت‌های جدید است.

مربی قالیبافی و کارآفرین البرزی ادامه داد: من از کودکی به مهارت قالیبافی علاقه‌مند شدم و در جوانی با این مهارت توانستیم به درآمدزایی برسم و آموزش و پشتکار در این مسیر بسیار مهم است.

وی افزود: اوقات فراغت فرصت بسیار خوبی برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است و دانش‌آموزان می‌توانند با آموزش این مهارت‌ها متناسب با استعداد و علاقه‌شان در آینده دغدغه اشتغال نداشته باشند.

عنایتی تصریح کرد: در سراسر استان البرز مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود و در شهرستان فردیس نیز ۷ آموزشگاه صنایع دستی برای امر آموزش فعال هستند.

مربی قالیبافی گفت: هنر قالیبافی برای بانوان بسیار مناسب است زیرا می‌توانند در کنار خانه‌داری به این مهارت بپردازند و بیشتر نیرو‌های من ملزومات کار را تحویل می‌گیرند و در خانه کار را تکمیل و سپس به من تحویل می‌دهند.

وی ادامه داد: والدین باید از همین روز‌های ابتدایی تابستان برای فرزندان خود برنامه‌ریزی داشته باشند تا زمان بیکاری برای آن‌ها به پلی برای پیشرفت تبدیل شود.

عنایتی افزود: در دنیای امروز رونق کسب و کار‌های کوچک رواج یافته و به نظر من هر فردی باید خودش را در یک مهارت قوی کند تا آینده خود را با درآمد این مهارت بسازد زیرا فرصت طلایی نوجوانی و جوانی بهترین زمان برای آموزش و کسب مهارت است.

مربی قالیبافی در پایان اظهار داشت: دانش‌آموزان باید خودشان را ملزم به تخصص در یک مهارت کنند تا در کنار تحصیل بتوانند به درآمدزایی برسند و امروز در سراسر دنیا کسب و کار‌های خرد رونق داشته و بسیار زودبازده هستند و در استان البرز بانوان بسیاری در کنار بسیاری از کار‌های خود به یک هنر روی آورده‌اند و در آن هنر به درآمدزایی رسیده‌اند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از