حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی

بازگشت به عقب در تیم ملی فوتبال ایران

بازگشت به عقب در تیم ملی فوتبال ایران

هر چند سرمربی تیم ملی فوتبال ایران قصد داشت با شیبی ملایم جوانگرایی در این تیم را در دستور کار قرار دهد اما عملکرد برخی بازیکنان دعوت شده به اردو او را از این تصمیم دلسرد و ناامید کرده است.

گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ تیم ملی فوتبال ایران با کسب ۱۴ امتیاز از مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در حالی به عنوان نخستین تیم گروه راهی مرحله نهایی انتخابی شد که ازبکستان نیز هم امتیاز با آنها بود اما شاگردان سرکو کاتانچ تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه دوم قرار گرفتند.

تساوی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در هر دو بازی رفت و برگشت باعث انتقاداتی از عملکرد امیر قلعه نویی و بازیکنان تیم ملی ایران در جدال با تیم‌های نسبتاً مدعی آسیا شد تا قلعه نویی در مصاحبه‌های خود بارها بابت جوان‌گرایی در تیمش و صحبت از کمبود زمان برای ایجاد هماهنگی بین جوان‌ها با باتجربه‌ها صحبت کند.

از آخرین اردوی تیم ملی ایران نشان می‌دهد سرمربی تیم ملی ایران به هیچ وجه از عملکرد چند بازیکن جوان تیم راضی نیست و مشکل آنها را نداشتن تجربه کافی در بازی‌های بین‌المللی می‌داند. سرمربی تیم ملی سعی داشت در اردوهای اخیر تیم ملی ایران چند بازیکن جوان را وارد اردو کند اما عملکرد آنها در بعضی از پست‌ها توجیه لازم برای جوانگرایی را ندارد.

از این رو سرمربی تیم ملی ایران قبل و بعد از بازی اخیر با ازبکستان روی این موضوع اصرار داشته سن و سال بازیکنان بوده است تا آن را صرفا یک عدد و رقم برای مخاطبان فوتبالی خودش بداند.

قلعه نویی که پس از ناکامی با تیم ملی ایران در تصاحب قهرمانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا شعار جوانگرایی سر داده بود حالا داشته‌های خودش در این زمینه را در سطح تیم ملی بزرگسالان بسیار کمتر از حد تصورش می‌داند تا زمزمه‌های بازگرداندن نفراتی همچون کریم انصاریفرد و احسان حاج صفی و روزبه چشمی به تیم ملی ایران مطرح شود.

سرمربی تیم ملی ایران بدون شک در خصوص رشد بازیکن جوان در سطح باشگاه‌ها و پختگی او در بازی‌های رسمی داخلی و خارجی برای حضور قوی در رده‌های مختلف تیم‌های ملی تفکر صحیحی دارد اما در سوی دیگر تمام رقیبان آسیایی تیم ملی ایران همچون اردن، عمان، عربستان و… چنین پروژه‌ای را در سطح ملی آغاز کرده‌اند.

حال باید دید آیا پروژه جوان‌گرایی در تیم ملی ایران شکست خورده محسوب می‌شود یا شیب ملایم جوان‌گرایی‌اش را کمی تندتر از همیشه ادامه خواهد داد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از