حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
طراح مُد به «صبح‌فردیس» گفت:

محدودیت پوشاک اسلامی در فردیس

محدودیت پوشاک اسلامی در فردیس

طراح مُد و لباس گفت: بانوان محجبه در شهرستان فردیس برای تهیه لباس متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی با مشکل مواجه هستند.

سهیلا قهرمانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: بانوان محجبه در شهرستان فردیس برای تهیه لباس متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی با مشکل مواجه هستند.

طراح مد و لباس ادامه داد: من حدود ۱۰ سالی است که در عرصه پوشاک اسلامی فعالیت می‌کنم و بیشترین فروش من در فضای مجازی و نمایشگاه‌های مد و لباس در البرز و سراسر کشور است.

وی افزود: امروز گرایش به سمت پوشاک متنوع و متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی افزایش یافته، به ویژه اگر بتوانیم از تنوع لباس اقوام در طراحی استفاده کنیم.

قهرمانی با بیان اینکه تنوع رنگ در لباس اقوام در طراحی پوشاک یک ظرفیت بی‌بدیل است، تصریح کرد: در سال‌های اخیر طراحان لباس به سمت این ظرفیت رفتند و بانوان ایرانی از لباس‌هایی با تلفیق ایرانی- اسلامی و اقوام استقبال می‌کنند.

این طراح گفت: اگر سری به بازار در سطح شهرستان فردیس بزنید متوجه می‌شوید که در اکثر مانتوفروشی‌ها کت و شلوار عرضه می‌شود و برخی از مغازه‌ها پوشاک اسلامی ندارند و برخی نیز اگر دارند، تنوع آن‌ها کم و محدود است.

وی ادامه داد: طراحان لباس بسیار خوبی در شهرستان فردیس وجود دارد که هنر خود را بیشتر در تهران و در برخی از موارد در البرز عرضه می‌کنند.

قهرمانی افزود: حجاب‌استایل‌ها به اسم حجاب فعالیت می‌کنند اما پوشش‌های آن‌ها متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی نیست.

این کارشناس بیان کرد: مسئولان شهرستان فردیس می‌توانند یک نمایشگاه پوشاک اسلامی برگزار کنند و ظرفیت طراحان پوشش ایرانی را در این نمایشگاه معرفی کنند.

وی گفت: باید نظارت بیشتر بر بازار پوشاک اسلامی صورت گیرد تا طراحان مُد بومی بتوانند در این بازار هنر خود را عرضه کنند.

قهرمانی ادامه داد: اکنون بازار مد و لباس مروج فرهنگ ایرانی-اسلامی نیست و سبک پوشش غربی در آن برجسته است.

این طراح در پایان اظهار داشت: پوشاک اسلامی نیازمند حمایت جدی از سوی مسئولین است، من با ۱۰ سال فعالیت توانستیم مشتریان خود را در کل کشور داشته باشم، اما در شهر خودم فردیس گمنام هستم.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از