حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
معاون خدمات شهری شهرداری فردیس خبر داد:

همیاری ۱۰۰ نفر از شهروندان فردیسی با پاکبان‌ها

همیاری  ۱۰۰ نفر از شهروندان فردیسی با پاکبان‌ها

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری فردیس گفت: بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان در ایام عزاداری محرم همیار پاکبان ها شدند و ظروف یکبار مصرف را از سطح شهرجمع‌آوری کردند.

گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ اصغر نصیری ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و تقدیر از همکاری شهروندان در اجرای نذر فرهنگی شهر، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در ایام عزاداری، تنظیف و پاکسازی معابر به صورت مستمر توسط پاکبانان انجام شد، در راستای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و پاکیزگی شهر، طی اقدامی فرهنگی، هیات ورزش همگانی و داوطلبان هلال احمر شهرستان،  بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان برای همکاری با پاکبان‌ها وجمع‌آوری ظروف یکبارمصرف از سطح شهر اعلام آمادگی کردند.

وی با ابرازخرسندی از اجرای موفقیت آمیز نذر فرهنگی معاونت خدمات شهری شهرداری فردیس، افزود: برای جمع آوری ظروف یکبار مصرف رها شده  در سطح معابر، کاورهایی شبرنگ  و دارای عنوان نذر فرهنگی شهر، در اختیار افراد قرار گرفت و نذر فرهنگی شهر به کمک  این عزیزان  در طول ایام عزاداری و دهه اول محرم اجرا شد. خوشبختانه اجرای این طرح توانست سایر شهروندان را تحت تأثیر قرار دهد و با استقبال بی نظیر آنها و تقدیر از این افراد روبرو شد و به نسبت ایام مشابه، کمتر شاهد رهاسازی زباله ها در گوشه و کنار شهر بودیم.

رفع سد معبر بلوار شهدا ، اقدامی ویژه در راستای تحقق مطالبه شهروندان

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس در بخش دیگری از سخنانش رفع سد معبر و ساماندهی دستفروشان بلوار شهدای فردیس را از جمله اقدامات مثبت مدیریت شهری  در راستای تحقق خواسته دیرینه مردم دانست و افزود: شهرداری فردیس با همکاری نهادهای مربوطه و کسبه ، به صورت گسترده نسبت به رفع سد معبر از بلوار شهدا اقدام کرد. در حال حاضر در بلوار شهدا  هیچ سد معبری وجود ندارد و اگر هم باشد موقتی است و توسط عوامل مربوطه نسبت به رفع آن اقدام می شود. همچنین برای حفظ شان و جایگاه دستفروشان و کمک به تامین معیشت آنها، ساماندهی دستفروشان با ایجاد دو بازارچه در شهر انجام شد.

وی با اشاره به زحمات شبانه روزی پاکبانان در تنظیف سطح معابر، گفت:  در راستای انجام امور خدمات شهری تلاش می کنیم تا بتوانیم ضمن عمل به وظایف، در جهت  تحقق مطالبات شهروندان و افزایش رضایتمندی آنها اقدام کنیم. در مناطقی از جمله  شهرک ناز  در خصوص پاکسازی و تنظیف معابر، جمع آوری خاک و نخاله از زمین های بایر، جمع آوری سگ های بلاصاحب و غیره  اقدامات مثبتی انجام شده است.

نصیری در خصوص شستشوی مخازن زباله سطح شهر، گفت: شستشوی مخازن  مکانیزه،   طبق قرارداد باید هر ۱۵ روز یکبار انجام شود. اما با توجه گرمای هوا  به پیمانکار مربوطه ابلاغ شده که هر ۱۰ روز یکبار نسبت به شستشوی مخازن زباله اقدام کند.

منبع: مدیریت شهری فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از