حالت تاریک
  • شنبه, 1403/04/09 شمسی | 2024/06/29 میلادی
قهرمان فردیسی در گفتگو با «صبح فردیس»:

قهرمان کیک بوکسینگ جهان هستم

قهرمان کیک بوکسینگ جهان هستم

قهرمان فردیسی گفت: در مسابقه کیک بوکسینگ جهان در چندین سال متوالی قهرمان شدم و کمربند طلایی اروپا این رشته را از آن خود کردم.

پوریا رستمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: رشته کیک بوکسینگ زیر مجموعه ورزش‌های رزمی است و در دو بخش آماتور و حرفه‌ای دنبال می‌شود.

قهرمان کیک بوکسینگ شهرستان فردیس ادامه داد: من در بخش حرفه‌ای این رشته ورزشی فعالیت می‌کنم و در مسابقات بین‌المللی کیک بوکسینگ ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ قهرمان این رشته شدم.

رستمی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ با حضور در سه مسابقه بین‌المللی و کسب قهرمانی کمربند طلایی اروپا بهترین دستاورد را در کیک بوکسینگ داشتم.

وی افزود: تیم ملی کیک بوکسینگ به صورت رزمی اعزام نمی‌شود یعنی اگر شما بخواهید فعالیتی در این رشته کنید، باید به صورت شخصی باشد که مهمترین دلیل این مشکل هم بودجه است.

رستمی تصریح کرد: ما اکنون به صورت شخصی پیگیر این رشته هستیم و با هزینه شخصی خودمان به مسابقات اعزام می‌شویم و مدال‌های رنگارنگ این رشته را به دست می‌آوریم.

این قهرمان با بیان اینکه اعزام ورزشکاران آماتور کیک بوکسینگ به مسابقات در کشور انجام می‌شود، گفت: وقتی فدراسیون ورزش‌های رسمی بخواهند بچه‌ها را به مسابقات اعزام کنند، ورزشکاران آماتور را اعزم می‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی که ما خودمان در مسابقات حرفه‌ای رزمی شرکت می‌کنیم و حائز رتبه برتر شویم، جوایزی دارد که بخشی از هزینه را جبران می‌کند اما باز خودمان هم باید بخشی از هزینه را از جیب انجام دهیم.

رستمی افزود: از ابتدایی که قصد شرکت در مسابقات رزمی به صورت حرفه‌ای را داریم یعنی از ویزا تا ثبت نام و هزینه و رفت و برگشت، اقامت و... همه به عهده خود ورزشکار است و فدراسیون ورزش‌های رزمی زیر بار این مسابقات تاکنون نرفته است.

این قهرمان تأکید کرد: خود ورزشکاران برای تأمین هزینه شرکت در این مسابقات به دنبال اسپانسر می‌گردند تا یک نفر بتواند به عنوان حامی این هزینه را متقبل شود تا ورزشکار بتواند در این مسابقات شرکت کند.

وی گفت: اسپانسر‌ها به سختی در حوزه مسابقات حرفه‌ای کینک بوکسینگ هزینه می‌کنند زیرا این مسابقات در کشور پخش نمی‌شود و بازتاب خیلی خوبی ندارد و بیشتر در بخش بین‌الملل پخش شده و بازخورد دارد.

رستمی ادامه داد: خاطرات این مسابقات برای ورزشکار می‌ماند و رنکینگ این مسابقات برای ما اهمیت دارد و دستاورد ما برای شرکت در مسابقات جهانی همین موضوع است.

این قهرمان فردیس با اشاره به اینکه از مسئولین هیچ انتظاری نداریم، افزود: زمانی که آدم‌ها یاد می‌گیرند که روی پای خود بایستند دیگر از مسئولان هیچ انتظاری ندارند.

وی در پایان اظهار داشت: در مسابقات چین یکی از دنده‌هایم شکست اما بیمه ورزشکاران هیچ کمکی به من نکرد و هزینه را از جیب دادم و اکنون برای فیزیوتراپی اخیر بنده، بیمه پاسخگو نبود.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از