حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
مدرس سواد رسانه به «صبح‌فردیس» گفت:

ضرورت آموزش سوادرسانه از مقطع ابتدایی در مدارس

ضرورت آموزش سوادرسانه از مقطع ابتدایی در مدارس

مدرس سواد رسانه با اشاره به اینکه آموزش سواد رسانه باید از مقطع ابتدایی در مدارس اجرا شود، گفت: وقتی کودکان و نوجوانان گوشی و تبلت مستقل دارند، بنابراین باید سواد رسانه نیز از همان دوران آغاز شود.

سعیده جمالی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: زیست آنلاین شبانه یک پدیده رایج بین نسل‌های ۸۰ و ۹۰ شده است و این نسل شب‌ها در دنیای آنلاین زندگی می‌کنند و متأسفانه روز‌ها خواب هستند.

مدرس سواد رسانه ادامه داد: در سایه ولنگاری فضای مجازی هر روز بر تعداد کاربران آنلاین افزوده می‌شود و پدیده اعتیاد اینترنتی در کشور افزایش یافته است.

وی افزود: اعتیاد اینترنتی در برخی از موارد مخرب‌تر از اعتیاد به مواد دخانی است زیرا دشمن با شناسایی ذائقه این نسل ابتدا آن‌ها را جذب و سپس این نسل را برده خود جهت پیاده‌سازی اهداف سوم خود در کشور می‌کند و در فتنه‌های سال‌های گذشته این مهم را در عمل دیدیم.

جمالی با بیان اینکه والدین در سایه ناآگاهی فرزندان را در فضای ولنگاری مجازی ر‌ها کرده‌اند، تصریح کرد: اگر مخاطبان فضای مجازی بدون دانش در این فضا زیست کنند، قطعاً ضربه خواهند خورد.

مدرس سواد رسانه با اشاره به اینکه آموزش سواد رسانه باید از مقطع ابتدایی در مدارس اجرا شود، گفت: وقتی کودکان و نوجوانان گوشی و تبلت مستقل دارند، بنابراین باید سواد رسانه نیز از همان دوران آغاز شود تا مخاطب منفعل به مخاطب هوشمند و فعال تبدیل شود و در فضای مجازی آسیب نبیند.

وی ادامه داد: اینستاگرام مستقیماً با ذائقه، فرهنگ و سبک زندگی مردم تأثیر گذاشته و برخی از مردم در سایه عدم آگاهی در این فضا غرق شده و به تقلید از فرهنگ سرمایه‌داری غرب، خود را در مسابقات تجملگرایی و زیبایی گم کردند.

جمالی افزود: سن جراحی‌های زیبایی در سایه فضای ولنگار مجازی به نوجوانی رسیده و این نشان می‌دهد دشمن بیش از پیش روی مردم ایران تأثیر گذاشته و زندگی مردم تحت تأثیر دنیای مجازی دچار آسیب‌ها و مشکلاتی شده است.

مدرس سواد رسانه در پایان اظهار داشت: خانواده، سرمایه ملی ماست و دشمن از نداشتن این مؤلفه به ستوه آمده و تمام ظرفیت خود را به صحنه آورده تا ابتدا بانوان را به انحراف بکشاند و سپس بذر ناامیدی را در دل مردم بکارد و آن‌ها را از تلاش باز داشته و با دامنه اختلافات، پایه‌های زندگی را سست کند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از