حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
رئیس حوزه علمیه فردیس به «صبح فردیس» گفت:

خدامحوری عامل موفقیت امام خمینی (ره) بود

خدامحوری عامل موفقیت امام خمینی (ره) بود

رئیس حوزه علمیه اباصالح‌المهدی (عج) فردیس گفت: خدامحوری مهمترین ویژگی انقلاب برگرفته از امام راحل (ره) بود و هرکسی بتواند خودش را رنگ خدا کند، ماندگار می‌شود.

 حجت‌الاسلام حمید معرفت در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: عظمت یک عالم زمانی مشخص می‌شود که مؤمن زندگی کرده و حرکتش بر اساس قرآن باشد که امام در انقلاب اسلامی مبانی قرآنی را سرمشق زیست خود قرار داد.

رئیس حوزه علمیه برادران اباصالح‌المهدی (عج) شهرستان فردیس ادامه داد: اگر بخواهیم مبانی اخلاقی، عرفانی و زندگی امام را بررسی کنیم، جلسات متعددی را می‌طلبد.

وی افزود: امام تمام اولویت زندگی خود را خدا قرار داد، محورشان خدا، اخلاص و توحید بود و با توکل به خداوند و همراهی و همدلی ملت ایران توانست انقلاب اسلامی را رقم بزند.

معرفت تصریح کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت نکنید»، و امام رحل (ره) در زندگی خود این جمله را به معنای واقعی کلمه جامعه عمل پوشاندند و این اخلاص امام بود که ملت را همراه کرد.

این کارشناس گفت: اگر به معنای واقعی کلمه به خداوند متعال‌ایمان داشته باشیم، می‌دانیم که عزت، ذلت، خوشبختی، سعادت، مرگ و همه و همه از قدرت‌های پروردگار است، بنابراین امام راحل (ره) خدا را در زندگی اصل قرار دادند و توانستند رژیم شاهنشاهی را نابود و انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه روحیه عرفانی و ملکوتی امام توانست «ما می‌توانیم» را در وجود تمام ملت بیدار و زنده کند، ادامه داد: تا پیش از انقلاب ایران کشوری وابسته به غرب بود اما امام راحل (ره) توانستند روحیه توانستن، ‌ایستادگی و اقتدار را در مردم زنده و بیدار کنند و عزت، اقتدار و پیشرفت نظام را در عصر کنونی نیز مدیون امام خمینی (ره) هستیم.

معرفت افزود: حضرت امام در زندان و تبعید بودند اما صدای امام منتقل می‌شد و مردم به معنای واقعی امام راحل (ره) را قبول داشتند و حرف امام برایشان حجت بود و توانستند از زیر بار ذلت نجات یابند.

این کارشناس بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: « بعد از معصومین، فردی مثل امام راحل (ره) نداریم»، جامعیت امام به دلیل این بود که‌ایشان خداوند را در همه جا ناظر و حاضر می‌دیدند.

وی گفت: امام خمینی (ره) مؤمن، متدین و مطیع امر خداوند بودند و خدامحوری نیز مهمترین ویژگی انقلاب برگرفته از امام راحل (ره) بود و هرکسی بتواند خودش را رنگ خدا کند، ماندگار می‌شود.

معرفت با اشاره به اینکه امام به ملت ایران باور داشت، ادامه داد: امام ملت ایران را پیغمبر فرض می‌کرد و حکومت شاهنشاهی را با همراهی ملت به هم ریخت.

این کارشناس افزود: برای امام خمینی (ره) زندان معنایی نداشت و صدای خود را در حقانیت انقلاب با اعلامیه، نوار، ضبط صوت و... به مردم نتقل می‌کردند و حرف امام برای مردم حجت بود و با روحیه اتحاد و همدلی پای حرف امام بودند تا انقلاب به پیروزی رسید و خوشبختانه امروز به قله نزدیک شدیم و همه را مدیون امام راحل (ره) هستیم.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از