حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی

تقدیر آموزش‌و‌پرورش از شهرداری فردیس در مدارس

تقدیر آموزش‌و‌پرورش از شهرداری فردیس در مدارس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس از همکاری مطلوب و خدمات ارائه شده توسط شهرداری فردیس در حوزه های مختلف عمران، زیباسازی، فضای سبز، ترافیک و غیره در مدارس برای استقبال از مهر تقدیر کرد.

گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ ابوالحسن معظمی گودرزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس با حضور در شورای برنامه ریزی شهرداری که صبح امروز با حضور شهردار و مدیران شهرداری برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات مجموعه شهرداری در مدارس، اظهار کرد: سال گذشته با همکاری خوب شهرداری در ستاد استقبال از مهر، رتبه اول استان را در آسفالت مدارس کسب کردیم. امسال هم اقدامات مثبتی از سوی شهرداری فردیس در مدارس انجام شده که جای تقدیر و تشکردارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از مردم جدا نیست و همه مردم به نوعی با آموزش و پرورش مرتبط هستند؛ افزود: ناحیه ۲ آموزش و پرورش ۱۱۰ هزار دانش آموز دارد که ۹۱ هزار دانش آموز آن مربوط به فردیس است. استاندارد سرانه آموزشی جهانی ۸ متر مربع، در کشور ما ۵ متر مربع و در استان البرز ۳ متر مربع است. فردیس با سرانه ۱.۸ متر مربع درآخرین جایگاه سرانه آموزشی کشور قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش بر لزوم حمایت مدیریت شهری از آموزش و پرورش در راستای توسعه سرانه آموزشی تأکید کرد و گفت: در حالیکه ساخت و ساز در شهر روبه افزایش است و طبق قانون باید برای افزایش هر ۲۰۰  نفر یک مدرسه احداث شود، اما این اتفاق نمی افتد؛ بنابراین تعداد مدارس ثابت مانده و تعداد دانش آموزان افزایش می یابد. از سوی دیگر مدارس ما بسیار قدیمی و فرسوده است و یا در برخی مدارس موجود اسناد ملکی معتبری برای بازسازی و توسعه در دست نداریم.

وی با بیان اینکه طبق سند تحول بنیادین هر کلاس باید ۲۵ دانش آموز داشته باشد؛ افزود: در حال حاضر در فردیس ۱۰۵ مدرسه وجود دارد که همگی دو شیفت هستند وبرای اینکه به وضعیت مطلوب برسیم به احداث ۹۱ ساختمان مدرسه در فردیس نیاز داریم. آموزش و پرورش از هیچ نهادی به ویژه مجموعه مدیریت شهری انتظار غیرقانونی ندارد، اما توقع داریم همه به پیشبرد اهداف آموزش و پرورش  کمک کنند. در حال حاضر وضعیت سرانه آموزشی در فردیس بحرانی است و رسیدن به وضعیت مطلوب به عزم همگانی نیاز دارد.

معظمی اضافه کرد: مصوبه واگذاری زمین ۴۹۰۰ متری در شهرک راه آهن مربوط به زمان شهرداری کرج بوده که درصورت همکاری مدیریت شهری فردیس تسریع در تحقق این امر می‌تواند به توسعه سرانه آموزشی این شهر کمک کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیشنهاد همکاری با شهرداری  در امورفرهنگی و آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان، گفت: آموزش و پرورش می تواند بسیاری از موضوعات از جمله حقوق شهروندی  را از طریق شبکه شاد به دانش آموزان انتقال دهد.

در این نشست محمدرضا احمدی نژاد شهردارفردیس آموزش و پرورش را به سبب تربیت نسل آینده ساز کشور مهمترین نهاد دانست ودر خصوص  اقدامات لازم توسط شهرداری در مدارس سطح شهر اعلام آمادگی کرد. وی همچنین از پیگیری مقدمات واگذاری  حق انتقاع زمین شهرک راه آهن به آموزش و پرورش خبر داد و از مدیر آموزش و پرورش خواست برای آگاهی دانش آموزان از اقدامات در حال انجام در شهر و افزایش دید آنها نسبت به شغل آینده، بازدید از پروژه های مختلف مدیریت شهری را در دستور کار قرار دهد.

منبع: مدیریت شهری فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از