حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
«صبح فردیس»/ امام جمعه فردیس:

انتخابات صحنه رقابت برای خدمت است

انتخابات صحنه رقابت برای خدمت است

امام جمعه موقت فردیس گفت: انتخابات صحنه نزاع و دعوا برای به دست آوردن حکمرانی نیست، بلکه صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ حجت‌الاسلام محمد قدوسی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فردیس گفت: در آستانه حلول ماه شریف ذی‌الحجه هستیم، ماهی که برای تقرب به خداوند متعال است.

امام جمعه موقت فردیس ادامه داد: دهه ذی‌الحجه بسیار مهم است تا جایی که حضرت محمد (ص) فرمودند: «هیچ عملی در هیچ ایامی پُر اَجرتر از دهه ماه ذی‌الحجه نیست.»

وی افزود: عرفه روز دعا و مناجات و استغفار است و فرصتی برای تقرب و نزدیکی و خلوت با خداوند متعال بوده و مردم از این فرصت استفاده کنند.

خانواده هدف اصلی شیطان در آخرالزمان است

قدوسی تصریح کرد: اولین روز ماه ذی‌الحجه به نام روز ازدواج نامگذاری شده، ازدواج نزد خداوند متعال یک بنیان مقدس است، این بنیان مقدس را دشمن خیلی بر روی آن برنامه‌ریزی کرده است، مخصوصاً در این آخرالزمان یکی از هدف‌های اصلی نوک پیکان‌شان به سمت خانواده است.

امام جمعه موقت فردیس تأخیر در ازدواج و تجرد قطعی دو مؤلفه برگرفته از سبک زندگی غربی است، گفت: عمده مشکلاتی که در مسیر ازدواج ما قرار دارد، مشکلات اقتصادی نیست، چون تمامی افرادی که ازدواج کردند، فهمیدند و می‌دانند، طبق ضمانت خداوند متعال هرکس که ازدواج کرده، بعد از ازدواج شرایط اقتصادی بهتری داشته است.

وی ادامه داد: آسیب‌ها و موانع فرهنگی مانند تفاخر‌ها، تجمل‌ها، تکاثر‌ها، چشم وهم‌چشمی‌ها، تجمل‌طلبی‌ها باعث شده که ازدواج به تأخیر بیفتد، که این عوامل روز به روز بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود و مسیر ازدواج را از ازدواج آسان و اسلامی به مسیر ازدواج‌هایی که سخت بوده و موجب دوری دل‌ها می‌شود، برده است.

ازدواج ضامن جامعه عفیف و سالم است

قدوسی افزود: خانواده‌ها به ویژه مؤمنان توجه کنند و یک بازنگری انجام دهند، والدین، جوانان و مسئولان و هرکسی که به نوعی مرتبط است. ما اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم و عفیف داشته باشیم و یکی از راه‌هایی که می‌تواند کشور را از پیری جمعیت نجات دهد، موضوع ازدواج است.

امام جمعه موقت فردیس تأکید کرد: در سال ۱۳۶۷ نرخ باروری ۶.۵ بوده است، در سال ۱۳۹۹ به ۱.۷ درصد رسیده، آن سال برخی از قوانین را برای کنترل جمعیت گذاشتند، جلوی رشد نزولی را گرفت و باز نتوانست جلوی مشکل اساسی را بگیرد و برنامه‌ریزی کردند که تا سال ۱۴۰۶ نرخ باروری به ۲.۷ برسد، هنوز نتوانستیم به این نرخ نزدیک شویم.

وی گفت: خانواده‌ها برای ازدواج سخت نگیرند اگر خواستگار‌ها شرایط مناسب دارند، بستر ازدواج را فراهم کنند نه اینکه سنگ‌اندازی کنند.

قدوسی ادامه داد: عید غدیر از مناسبت‌هایی است که باید از قبل به آن توجه شود، امام جمعه فردیس قبل از سفر به حج جلساتی را برای برگزاری باشکوه این عید در شهرستان برگزار کرد و بعد به حج مشرف شد.

پیاده‌روی بزرگ غدیر در فردیس برگزار می‌شود

امام جمعه موقت فردیس افزود: پیاده‌روی غدیر در روز عید غدیر از فلکه دوم تا چهارم برگزار خواهد شد، در مشکین‌دشت هم همین طور، برنامه‌ریزی‌های مختلف انجام شده و لازم است این روز بزرگ را بسیار باشکوه برگزار کنیم تا رسالت پیام غدیر به آیندگان منتقل شود.

وی تأکید کرد: در عید غدیر به همه اهل بیت (ع) اشاره شده است و باید طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) حاضران به غائبان پیام غدیر را منتقل کنند و حجتی است که بر دوش همگان تا روز قیامت است.

قدوسی با بیان اینکه همه در روز غدیر وظیفه دارند، گفت: همان طور که برای عید نوروز از اسفندماه خودمان را آماده می‌کنیم، روزی باعظمت‌تر از عید غدیر نداریم و پیامبر (ص) برای عظمت این عید سه بار بر خداوند قسم می‌خورند، ما که مدعی شیعیان هستیم، وظیفه داریم.

اتفاق افتادن عاشورا و فاطمیه نتیجه فراموشی غدیر بود

امام جمعه موقت فردیس ادامه داد: اتفاق افتادن عاشورا و فاطمیه نتیجه فراموشی غدیر بود، «همان مردم که از حیدر بریدند، حسین بن علی را سر بریدند» همه خانواده‌ها چندین برابر که برای عید نوروز انرژی می‌گذارند باید برای عید غدیر فرصت و انرژی بگذارند.

وی افزود: ۵۴ عمل برای عید غدیر روایت شده است، عیدی دادن، اطعام غدیر، لباس نو پوشیدن و... همه از اعمال عید غدیر است.

قدوسی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری موضوع فلسطین به مسئله اصلی دنیا تبدیل شده است، انتخاب رئیس‌جمهور هم در مسئله فلسطین مهم است، چون یکی از اصلی‌ترین محور‌های مقاومت، کشور جمهوری اسلامی ایران است و رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه‌اش نقش تعیین‌کننده‌ای در محور مقاومت دارند.

امام جمعه موقت فردیس گفت: به فرموده مقام معظم رهبری موضوع طوفان‌الاقصی که اتفاق افتاد، دقیقاً نیاز منطقه بود و نقشه استکبار و آمریکا را در مسئله فلسطین برهم زد.

عملیات طوفان‌الاقصی ضربه غیرقابل علاج به اسرائیل زد

وی ادامه داد: اقدامات وحشیانه رژیم صهونیستی در فلسطین نتیجه خشمش از برهم زدن نقشه آن‌ها توسط جبهه مقاومت در طوفان‌الاقصی است و به فرموده رهبری این عملیات یک ضربه غیرقابل علاج به اسرائیل زد و اسرائیل دچار مشکلاتی با این ضربه شده که نجات پیدا نخواهد کرد.

قدوسی افزود: رژیم صهیونیستی یک محاسبات غلطی نسبت به توانایی‌های عظیم جبهه مقاومت داشت و با این محاسبات اشتباه با دست خود، خودش را درون یک دالان بن‌بستی انداخت که پشت سر هم شکست‌ها سراغش خواهند آمد و به حول و قوه الهی از این دالان راه نجاتی پیدا نخواهد کرد.

امام جمعه موقت فردیس گفت: در موضوع انتخابات ما چهار وظیفه داریم، اول، شرکت و حضور در انتخابات است، زیرا این انتخابات به فرموده رهبری یک پدیده پُر دستاورد است به شرطی که با خوبی و شکوه و عظمت برگزار شود که حماسه انتخابات بدرقه حماسه تشییع شهدای خدمت باشد.

وی ادامه داد: دوم، علاوه بر شرکت خود باید دیگران را نیز به حضور در انتخابات تشویق و ترغیب کنیم، همه وظیفه دارند منادی انتخابات باشند.

انتخابات صحنه رقابت برای خدمت است

قدوسی افزود: سوم، انتخاب اصلح است، مقام معظم رهبری فاکتو‌های مهمی را بیان کردند که اگر ملت عزیز ما بخواهند در عرصه بین‌المللی منافع خودش را حفظ کند، عمق راهبردی خودش را تثبیت کند، ظرفیت‌های طبیعی و انسانی خود را به منصه بروز برساند، حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند و کام مردم ایران را شیرین کند، به رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب نیاز دارد و برای انتخاب فرد اصلح باید ویژگی‌های شهید رئیسی را مد نظر قرار دهیم که خدمت به مردم جزء مهمترین اعتقادات‌ایشان بود و لحظه‌ای از تلاش باز نمی‌ایستادند.

امام جمعه موقت فردیس تأکید کرد: شهید رئیسی در مرز‌بندی با دشمن صراحت داشت و به لبخند دشمن توجه‌ای نداشت. کسانی که از اول انتخابات آمدند و نگاه‌شان غرب‌گرایی و سکولار بودند و اعتقادشان این بوده که مشکلات کشور با ارتباط با غرب حل می‌شود، هیچ فایده‌ای تا به امروز برای انقلاب و کشور ما نداشتند و بعد از این هم نخواهند داشت. باید تلاش کنیم که افراد انقلابی و متعهد به نظام با استناد به ویژگی‌های انتخاب اصلح رهبری برگزینیم.

وی در پایان اظهار داشت: چهارم، اخلاق در انتخابات، که رهبر ما فرمودند که در این عرصه عظیم باید اخلاق حاکم شود، زیرا انتخابات صحنه عزت و حماسه، رقابت برای خدمت، نه نزاع و دعوا برای به دست آوردن حکمرانی است.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از