حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
«صبح فردیس» گزارش می‌دهد؛

گفتگوی خواندنی با زوج موفق فردیسی

گفتگوی خواندنی با زوج موفق فردیسی

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به سراغ زوج موفق فردیسی رفتیم و گفتگوی صمیمی با آن‌ها انجام دادیم.

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ اهمیت ازدواج بر کسی پوشیده نیست، به گونه‌ای که حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید: «ازدواج روش من است. هر کس از راه و روش من روی بگرداند، از من نیست. » این حدیث نبوی به این معنی است‌ایمان انسان در سایه ازدواج کامل شده و از آلوده شدن به وسوسه‌ها و هوس‌های ناپاک محفوظ خواهد ماند.

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به سراغ زوج موفق فردیسی رفتیم و گفتگوی صمیمی با آن‌ها انجام دادیم.

حامد احمدیان و رومیسا آیت‌اللهی زوج موفق فردیسی هستند که به واسطه شغل آموزگاری در محیط مدرسه با همدیگر آشنا می‌شوند و این آشنایی واسطه یک ازدواج موفق می‌شود.

چطور با همدیگر آشنا شدید؟

زوج: ما یک جلسه‌ای در اداره اداره آموزش و پرورش شهرستان فردیس داشتیم، با همسرم آنجا آشنا شدم، خانمم را آنجا دیدم و پرس و جو کردید و بالاخره این آشنایی به ازدواج ختم شد.

زوجه: بعد از جلسه آن مسئولی که در اداره آموزش و پرورش بودند با مدیر مدرسه ما تماس گرفتند، از من اجازه گرفتند تا شماره من را به مادر همسرم بدهند، بعد‌ایشان زنگ زدند و تازه متوجه شدیم که خانه‌هایمان نیز به هم نزدیک است، یک آشنایی‌ای هم با همدیگر داریم و پدربزرگم، خانواده همسرم را تا حدودی می‌شناختند.

از نظر شما آیا اینکه خانواده‌ها نسبت به همدیگر شناخت داشته باشند، در ازدواج جوانان تأثیری دارد یا خیر؟

زوجه: به نظر من خیلی می‌تواند مؤثر باشد، چون نیاز به تحقیقات خیلی گسترده‌ای نیست.

زوج: آن شناخت باعث می‌شود که بیشتر به همدیگر اعتماد کنند و اینکه خانواده‌ها بتوانند راحت‌تر با همدیگر ارتباط بگیرند.

از آشنایی تا ازدواج شما چقدر زمان برد؟

زوج: بعد از خواستگاری ما چند جلسه‌ای را ما با همدیگر بیرون رفتیم، صحبت‌های زیادی انجام دادیم، چندین جلسه خانوادگی رفت و آمد کردیم تا آشنایی حاصل شود.

زوجه: آبان‌ماه با همدیگر آشنا شدیم، شب یلدا نامزد شدیم و اسفندماه عقد کردیم.

گفتگوی خواندنی با زوج موفق فردیسی

چقدر خانواده‌ها با شما همیاری می‌کردند؟

زوج: خانواده خیلی همیاری کردند، کار من رسمی نبود و معلم مدرسه غیرانتفاعی بودم، واقعاً خداوند بعد از ازدواج خیلی نگاه ویژه‌ای به من کرد و در‌ها به روی من باز شد، رنگ خدا را در زندگی حس کردم.

زوجه: از جانب خانواده من هم این کمک خیلی زیاد بود، بالاخره در این برهه زمانی هر دختری دچار استرس می‌شود و از بابت بسیاری از مسائل خیلی نگرانی دارد، اما با صحبت کردن با پدر و مادرم و اینکه خیلی به من مشورت می‌دادند، باعث می‌شد آن استرس کم شود و من بتوانم آرامش خودم را حفظ کنم و بهتر تصمیم بگیرم.

دوست دارم یک خاطره شیرین از روز‌های آشنایی و یا ازدواج‌تان که هنوز هم یادآوری‌اش برای شما جذاب است، برای ما تعریف کنید؟

زوجه: دوران آشنایی ما در زمان کرونا بود، تمام مغازه‌ها بسته بود و وقتی با هم بیرون می‌رفتیم باید با خودمان وسیله، چایی و خوراکی می‌بردیم، همیشه یک سبد خوراکی، چای و... همراه خودم می‌بردم، آن دوران بسیار شیرین بود و زمان می‌گذاشتیم تا با هم وقت بگذارنیم.

زوج: من هم یواشکی به مغازه‌ها می‌رفتم وغذای بیرون می‌گرفتم تا با همدیگر بخوریم.

گفتگوی خواندنی با زوج موفق فردیسی

با توجه به اینکه امروز دغدغه بسیاری از جوان‌ها شرایط اقتصادی برای ازدواج است، بفرمایید که شما چه شرایط اقتصادی در زمان ازدواج داشتید؟

زوج: واقعیت این است که اگر بگوییم شرایط اقتصادی کم و یا بی‌اهمیت است، دروغ گفتیم، باید حداقل‌هایی وجود داشته باشد، دبیری بودم که در مدرسه غیرانتفاعی درس می‌دادم یعنی با کم‌ترین حقوق و خانواده خانمم واقعاً با من همکاری و به من اعتماد کردند و من تلاشم را انجام دادم و درس خواندم و آزمون دادم و اگر به همان شرایط معلم حق التدریسی قانع بودم، مطمئناً الان اینجا نبودم و نمی‌توانستم یک زندگی مشترک تشکیل دهم.

قطعاً در زندگی مشترک چالش‍‌ها و مشکلاتی به وجود می‌آید، می‌خواهیم بدانیم شما چطور چالش‌هایتان را حل و از آن‌ها عبور می‌کنید؟

زوجه: هر دختر و پسری که با هم ازدواج می‌کنند، از دو فرهنگ و خانواده متفاوت هستند و در زندگی مشترک چالش و اختلاف نظر وجود دارد که با وارد شدن به زندگی تازه این اختلافات مشخص می‌شود اما به نظر من این اختلافات یک جا‌هایی خیلی شیرین است، چون زوجین به پختگی کامل می‌رسند و خیلی از اشکالات و ایرادات‌شان را کنار می‌گذارند و نکات مثبت زیادی را دریافت می‌کنند.

در پایان اگر نکته‌ای باقی مانده است، بفرمایید.

زوجه: به جوانان هم سن و سال خودم توصیه می‌کنم که قبل از ازدواج و در زندگی مشترک درخواست‌های خودشان را واضح و خیلی شفاف با همدیگر در میان بگذارید و سعی کنید مشکلات را با گفتگو حل کنید که این باعث می‌شود که زندگی خیلی شیرین‌تری داشته باشید.

زوج: منم برای همه جوانان آرزوی خوشبختی و عاقبت به خیری دارم.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از