حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/06 شمسی | 2024/06/26 میلادی
کارآفرین فردیسی در گفتگو با «صبح فردیس»:

هنر قالیبافی به زندگی من امید بخشید

هنر قالیبافی به زندگی من امید بخشید

کارآفرین فردیسی گفت: قالیبافی به زندگی من بعد از فوت همسرم امید بخشید و توانستم با این هنر به درآمدزایی برسم.

مریم محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: تولید مهمترین مؤلفه برای خودکفایی و غلبه برتحریم‌ها و ایجاد رفاه در زندگی مردم است.

کارآفرین فردیسی ادامه داد: من از سال ۹۰ به دلیل از دست دادن همسرم باید برای خود کسب و کاری را راه‌اندازی می‌کردم، بنابراین در کلاس‌های قالیبافی مسجد محل شرکت کردم.

وی افزود: بعد از سه ماه آموزش مستمر، زیر نظر مربی بافت تابلو فرش‌های کوچک را شروع کردم و سپس یک سالی زیر نظر مربی کار کردم تا فوت و فن کار را یاد بگیرم.

محمدی تصریح کرد: برای خرید وسایل و تجهیزات بافت فرش ۳ متری دو جفت از النگو‌های خودم را فروختم تا بتوانم تجهیزات بخرم و یک ماهه فرش را تمام کردم.

این کارآفرین با بیان اینکه دستمزد حاصل از فرش سه متری را صرف خرید تجهیزات کردم، گفت: مجدد قالی بافتم و بعد از حدود یک سال کار شبانه‌روزی توانستم با قالیبافی خرج زندگی‌ام را تأمین کنم.

وی با اشاره به اینکه قالیبافی یکی از رشته‌های مناسب برای کار در منزل است، ادامه داد: من یکی از اتاق‌های منزل را به این امر اختصاص دادم و اکنون نیز ۴ نفر زیر دست من کار می‌کنند.

محمدی افزود: به لطف خداوند و مربی خوبم ما دغدغه فروش نداریم زیرا دخترم طرح‌های بسیار جذابی را برای بافت انتخاب می‌کند و ما قبل از بافت، فرش را پیش فروش و پس از اتمام کار کل دستمزد را دریافت می‌کنیم.

این کارآفرین تأکید کرد: یک سرمایه اولیه اندک برای شروع هر کسب و کاری لازم است و من چون سرمایه نداشتم النگو‌های خودم را فروختم.

وی گفت: من خودم هیچ وقت فکر نمی‌کردم با هنر قالیبافی به این جایگاه برسم اما به لطف خداوند این مهم حاصل شد.

محمدی ادامه داد: برای راه‌اندازی و رونق هر کسب و کاری علاقه و تلاش مستمر امر ضروری و لازم است.

این کارآفرین در پایان اظهار داشت: مسئولان از کارآفرینان حمایت معنوی کنند تا در استان و شهر خود دیده شده و بتوانند کارشان را توسعه دهند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از