حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/08 شمسی | 2024/06/28 میلادی
عضو شورای فردیس در گفتگو با «صبح فردیس»:

نقش امام خمینی (ره) در انقلاب سازنده بود

نقش امام خمینی (ره) در انقلاب سازنده بود

عضو شورای فردیس گفت: نقش امام خمینی (ره) هم در بحث دفاع و هم روند کلی انقلاب از ابتدا تا الان بسیار سازنده، مؤثر و مهم بوده است.

محسن‌امانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: نمایشگاه عکس «پس‌کوچه‌های مینو» برای ما که زمان جنگ بودیم، یک تداعی دارد و برای کسانی که در شرایط جنگ نبوده‌اند نیز یک تداعی دیگر دارد، یک‌سری واقعیت‌ها را می‌بینند و از آن باخبر می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس به مناسبت دهه مقاومت کار ارزشمند و زیبایی است که در مسیر ترویج و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است و نسل‌های پس از جنگ نیز باید بدانند که هم‌سن و سال‌های امروزی آن‌ها در آن زمان در چه واحدی از لحاظ فکری و نگرشی، نسبت به جهان، خانواده و زندگی بوده‌اند و اگر این عزیزان نبودند الان ما هم نبودیم.

وی افزود: این نمایشگاه روایت دفاع مقدس از نگاه تصویر بوده که بسیار ارزشمند است و چه خوب بود که دوستان دست‌اندرکار نمایشگاه از راویان در زمان جنگ دعوت می‌کردند تا برای بازدید‌کنندگان روایاتی می‌گفتند تا مخاطبان در کنار تماشای این تصاویر، موارد مربوط یا خاطراتی را می‌شنیدند تا سیری به آن زمان داشته باشند.

امانی تصریح کرد: من از مجریان این کار از سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری فردیس تشکر می‌کنم و‌ امیدوارم این کار‌ها تداوم داشته باشد و تکرار شود.

این مسئول با بیان اینکه موتور پیش‌رانِ هر جامعه نسل جوان آن جامعه است، گفت: امام خمینی (ره) با آن دم مسیحایی که داشتند در واقع این هنر را به خرج دادند و عنایت خداوند نصیب‌ ایشان شد و آن گرمی و صداقت را در کلام‌ ایشان قرار داد تا بتوانند جوانان قبل از انقلاب را برای حضور در صحنه نبرد آماده کنند، در این جبهه‌هایی که به جز سختی و مرارت چیزی ندارد، اما عشقی نهفته در این سختی‌ها بود که امام راحل (ره) توانستند با صحبت‌های خود در آن زمان این عشق را به مذاق جوانان که قبل از انقلاب زندگی کرده‌اند، بچشانند تا به مرز‌ها بیایند و از این مرز و بوم محافظت کنند.

وی در پایان اظهار داشت: نقش امام خمینی (ره) هم در بحث دفاع و هم روند کلی انقلاب از ابتدا تا الان بسیار سازنده، مؤثر و مهم بوده است که توانستند آن معماریِ متقن ساختمان انقلاب را داشته باشند و با ملاتی از عشق، توکل به خدا و توسل به ائمه (ع) این را طراحی کنند و با طوفان‌هایی که تا الان این ساختار را تهدید کرده، همچنان استوار باشد.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از