حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
«صبح‌فردیس»/ مدیر آموزش و پرورش فردیس:

فردیس از لحاظ فضای‌آموزشی به توجه نیاز دارد

فردیس از لحاظ فضای‌آموزشی به توجه نیاز دارد

مدیر آموزش و پرورش فردیس گفت: شهرستان فردیس از لحاظ فضای آموزشی نیاز به توجه دارد و در بلندمدت با مشکل مواجه خواهیم شد، مسئولان ما را در این زمینه یاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ ابوالحسن معظمی گودرزی در مراسم زنگ مدرسه در مدرسه حافظ روستای فرخ‌آباد زیبادشت که امروز یکم مهرماه با حضور مسئولان شهرستان فردیس برگزار شد، در جمع دانش‌آموزان گفت: امروز یکم مهرماه است و همه مسئولان از این روز در حافظه خود خاطره دارند، من در مراسم جشن شکوفه‌ها از معلمان و مسئولان حاضر در برنامه درخواست کردم که یک خاطره از اولین روز مدرسه خود برای دانش‌آموزان بازگو کنند.

ریاست آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس ادامه داد: امروز آغاز سال تحصیلی و نواختن زنگ مقاومت همزمان با شروع هفته دفاع مقدس است، ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ چه اتفاقی افتاد و چه حماسه‌هایی آفریده شد، چقدر شهید دادیم و در صحنه مقاومت چگونه افتخار آفریدیم که امروز شما در آرامش نشستید.

وی افزود: ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ دشمن ظالمانه به کشور ما حمله کرد اما خانواده‌ها، جوانان با تمام وجود مقاومت کردند و اگر تاریخ کشور را مطالعه کنید، متوجه می‌شویم که مردم چگونه با روحیه مقاومت و ایثار اجازه ندادند که در طول ۸ سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک به تملک دشمن درآید.

معظمی تصریح کرد: امروز جا دارد از دانش‌آموزان غزه یاد کنیم که امروز مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفتند و آرامش ندارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فردیس با اشاره به اینکه دو نعمت سلامتی و امنیت برای همه مردم بسیار مهم و در اولویت است، گفت: زمان کرونا یادتان است که چقدر از هم فاصله می‌گرفتیم، همه وحشت داشتند، زمان جنگ به ویژه در مناطق مرزی که هر لحظه بمباران مناطق را داشتیم. در ایلام زمین فوتبال را بمباران کردند که دانش‌آموزان در حین فوتبال شهید شدند، بنابراین دانش‌آموزان عزیز قدر این امنیت را بدانید، ما امنیت امروز را مدیون خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و رزمنده‌ها هستیم.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبری روحیه جوانان در ۸ سال دفاع مقدس در رگ‌های نسل امروز جاری و ساری است و در زمان ثبت نام برای دفاع از حرم، جوانان ما به دنبال پارتی بودند که خود را به صحنه دفاع از حریم و حرم برسانند. الان هم اگر در کشور اتفاقی بیفتد جوانان ما راه شهید فهمیده را ادامه خواهند داد و افتخار ما همین نسل هستند.

معظمی افزود: شهرستان فردیس استعداد‌های بسیار زیادی دارد، رتبه‌های بسیار بالای علمی در شهرستان داریم و همین امروز که من خدمت شما هستم، اعتماد به جوانان جواب داده است. بنده در زمانی که مسئولیت شهرستان فردیس را به عهده گرفتم، بعضی‌ها در مجازی حرف‌هایی می‌زنند؛ اما من به جوانان انقلابی اعتماد کردم و بیش از ۱۵۰ مدیر انقلابی انتصاب کردم.

این مسئول بیان کرد: در جشنواره الفتای «الفبای تحویل» مدرسه شهید سلیمانی در مشکین دشت رتبه اول کشوری را کسب کرد، یک مدرسه عادی است و امروز از صدا وسیما در این مدرسه برای گزارش مستقر هستند.

وی گفت: من دیروز از مدارس بسیاری بازدید کردم و مدیران انقلابی، خودشان و خانواده‌شان همه در ساخت و ساز کار می‌کردند تا مدارس برای بازگشایی آماده شود. در یک مدرسه‌ای رفتم، مدیر یک مدرسه که همسرشان پاسدار و فرمانده ناحیه بسیج بود، داشت کاشی‌های مدرسه را بار میزد، سر و رویش خاکی بود و خالصانه به کشور خدمت می‌کرد و این یعنی اعتماد به جوانان انقلابی قطعاً جواب می‌دهد و همین مدیران انقلابی تمام قد در صحنه حضور داشتند تا مدرسه سنگری برای دفاع از کشور شود.

معظمی ادامه داد: امروز زنگ مدرسه و مقاومت را در مدرسه‌ای در روستای فرخ‌آباد به نمایندگی از ۱۱۰ هزار دانش‌آموز فردیسی نواخته شد و تا با شهدا و ایثارگران عهد ببندیم که در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: از خیرین مدرسه‌ساز تشکر می‌کنیم که مدارس زیادی را ساختند، این‌ها بیشتر از ما تشنه خدمت هستند.

این مسئول در پایان اظهار داشت: شهرستان فردیس از لحاظ فضای آموزشی نیاز به توجه دارد و در بلندمدت با مشکل مواجه خواهیم شد، مسئولان ما را در این زمینه یاری کنند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از