حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/07 شمسی | 2024/06/27 میلادی
کارشناس فرهنگی در گفتگو با «صبح فردیس»:

زیرساخت‌هایِ فردیس متناسب با تراکم جمعیت نیست

زیرساخت‌هایِ فردیس متناسب با تراکم جمعیت نیست

کارشناس فرهنگی گفت: فردیس با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت متراکم‌ترین شهر کشور است، اما ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در این شهرستان مشهود است.

سهیلا مصطفوی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: جمعیت شهرستان فردیس چشم‌گیر بوده و هر سال بر تعداد ساکنان این شهرستان اضافه می‌شود اما متناسب با افزایش جمعیت سرانه‌های فرهنگی توسعه نمی‌یابد.

کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: کمبود زیرساخت‌های فرهنگی یک معضل بزرگ است، زیرا عدم توجه به بعد فرهنگی منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل اوقات فراغت کمبود سرانه‌های فرهنگی باعث شده خانواده‌ها برای تأمین نیاز فرزندان به کرج یا تهران مراجعه کنند، افزود: فردیس با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت متراکم‌ترین شهر کشور است، اما ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در این شهرستان مشهود است.

مصطفوی تصریح کرد: کمبود کتابخانه، نداشتن گالری استاندارد، سالن تئاتر و... در فردیس نشان می‌دهد که نوجوانان و جوانان مکانی برای گذراندن اوقات فراغت ندارند و این یک آسیب جدی‌ست.

وی با بیان اینکه باید با هم‌افزایی مسئولان شهرستان، انقلابی در زیرساخت‌های فرهنگی رخ دهد، گفت: اقداماتی از سوی شهرداری صورت گرفته اما کافی نیست و باید با کارِ گروهی مسئولان بتوانیم شهری را تحویل شهروندان دهیم که فرهنگ و هنر در آن متجلی و نمایان باشد.

این کارشناس ادامه داد:‌ امیدواریم با خیران مدرسه‌ساز نیز بتوانیم مشکل کمبود شدید مدرسه در این شهرستان را حل کنیم، زیرا کمبود فضای آموزشی در فردیس بسیار مشهود است و خانواده‌ها نیز گاهی فرزند خود را برای تحصیل به کرج یا تهران می‌فرستند.

مصطفوی افزود: اگر بسته فرهنگی سالم و غنی در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد، قطعاً برای پر کردن اوقات فراغت برای فرهنگ و هنر هزینه می‌کنند.

وی تأکید کرد: اگر فردیس سالن تئاتر استاندارد داشته باشد و نمایش فاخر بر روی صحنه ببرد، قطعاً خانواده‌ها برای دیدن نمایش هزینه می‌کنند.

این کارشناس در پایان اظهار داشت: کمبود سرانه‌های فرهنگی در فردیس باید با پیگیری مضاعف مسئولان شهری برطرف شود تا بتوانیم از آمار آسیب‌های اجتماعی در شهرستان بکاهیم.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از