حالت تاریک
  • شنبه, 1403/04/09 شمسی | 2024/06/29 میلادی
کارشناس فرهنگی به «صبح‌فردیس» گفت:

روستای فرخ‌آباد ظرفیت بی‌نظیر گردشگری فردیس

روستای فرخ‌آباد ظرفیت بی‌نظیر گردشگری فردیس

کارشناس فرهنگی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر گردشگری در روستای فرخ‌آباد، گفت: رونق گردشگری در فردیس می‌تواند اقتصاد هنر این شهرستان را به پویایی برساند.

ابوالفضل اسدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: روستای زیبای فرخ‌آباد با مساحت حدود هزار و ۲۰۰ هکتار دارای بافت ۸۵۰ هکتاری از اراضی کشاورزی و باغات است و شهروندان باید از تونل زیبایی از درختان و سرسبزی چشم‌نواز آن‌ها عبور کنند تا به این روستا برسند.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: این روستا از بومیانی تشکیل شده که از سالیان گذشته در آنجا حضور داشتند و شغل اصلی آن‌ها کشاورزی، باغداری و دامداری است.

وی افزود: قدمت این روستا به لحاظ تاریخی به دوره باستان بازمی‌گردد که «غلامعلی‌تپه» در جنوب روستا از جمله آثار تاریخی آن است و گفته می‌شود محل سکونت اولین ساکنان این منطقه بوده است.

اسدی تصریح کرد: «تپه زال» را بر اساس شواهد یافت شده در آن، به دوران قبل از اسلام و زمان سلجوقیان نسبت می‌دهند. این تپه با وسعت دو هكتار در جنوب روستای فرخ‌آباد از توابع شهرستان فردیس در استان البرز قرار دارد.

وی گفت: مسئولان باید دید بازتری نسبت به این روستا و آثار باستانی آن داشته باشند، زیرا می‌تواند باعث رونق گردشگری و صنعت توریسم در این منطقه شوند.

این کارشناس ادامه داد: گورستان باستانی زرکان نو در شهرستان فردیس و روستای فرخ‌آباد قرار دارد و دارای مساحتی حدود ۵ هزار متر مربع است و قدمت آن به عصر آهن بر‌می‌گردد.

اسدی بیان کرد: شهروندان البرزی به ویژه فردیسی‌ها می‌توانند برای گذراندن اوقات فراغت از این روستا بازدید کرده و از سرسبزی و آثار باستانی آن دیدن کنند.

وی در پایان اظهار داشت: رونق گردشگری در فردیس می‌تواند اقتصاد هنر در این شهرستان را به پویایی برساند و روستای فرخ‌آباد یک ظرفیت بی‌نظیر در عرصه گردشگری است.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از