حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
مدیر پسماند شهرداری فردیس:

برگزاری جشن «از پسماند تا بازیافت» در فردیس

برگزاری جشن «از پسماند تا بازیافت» در فردیس

مدیر پسماند شهرداری فردیس از برگزاری جشن «از پسماند تا بازیافت» در راستای فرهنگ ‌سازی طرح تفکیک زباله از مبدا در بوستان استقلال فردیس خبر داد.

گروه اجتماعی پایگاهخبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ سید مصطفی آل یاسین از برگزاری جشن «از پسماند تا بازیافت» به همت مدیریت پسماند شهرداری فردیس در راستای فرهنگ ‌سازی طرح تفکیک زباله از مبدا در بوستان استقلال فردیس خبر داد.

مدیر پسماند شهرداری فردیس با اشاره به اهمیت فرهنگ ‌سازی تفکیک زباله از مبدا تصریح کرد:  بیش از ۹۰ درصد از زباله‌های کشور تفکیک نمی‌شود و دفن غیر اصولی دارد.

وی به هزینه‌های بالای دفن غیر اصولی زباله اشاره کرد و افزود: شهروندان عزیز با تفکیک زباله‌ها از مبدا تا حد چشمگیری می توانند هزینه‌های مربوط به مدیریت پسماند را کاهش دهند.

آل یاسین با بیان این مطلب که تفکیک زباله از مبدأ و کاهش تولید پسماند، نیاز به فرهنگ سازی دارد، متذکر شد: اصلاح الگوی مصرف برای کاهش تولید پسماند باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه به دستور شهردار فردیس فرهنگسازی تفکیک زباله از مبدأ در سطح محلات آغاز شده است، بیان کرد: جشنواره “از پسماند تا بازیافت” با هدف آموزش به کودکان برگزار شد.

مدیر پسماند شهرداری فردیس با بیان اینکه این برنامه ‌ها در حوزه‌های محیط زیستی برگزار می‌ شود، افزود : جشن بازیافت، یک برنامه میدانی برای آموزش مفاهیم و مبانی مدیریت پسماند است؛ هدف از برگزاری این جشنواره‌ها آموزش برای پاسداشت شهر است؛ ما باید به گونه ‌ای از زمین نگهداری کنیم که آیندگان از ما به نیکی یاد کنند.

در پایان این مراسم پس از آموزش مبانی تفکیک زباله از مبدا به کودکان ، مسابقه ای بین کودکان برگزار و جوایزی به آنها اهدا شد.

منبع: مدیریت شهری فردیس

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از