حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/25 شمسی | 2024/09/15 میلادی

یک واحد آلاینده خاک در فردیس شناسایی شد

یک واحد آلاینده خاک در فردیس شناسایی شد

رئیس اداره محیط زیست فردیس از شناسایی و اعمال قانون در خصوص یک واحد تولیدی صنعتی آلاینده خاک خبر داد و گفت: با واحدهای تولیدی صنعتی آلاینده مطابق قانون برخورد می شود.

گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس»؛ رئیس اداره محیط زیست شهرستان فردیس در خصوص این خبر اظهار کرد: بیش از ۵۰ واحد تولیدی صنعتی در شهرستان فردیس که زمینه آلایندگی هوا، آب یا خاک را دارند، هر ۳ ماه یکبار مورد کنترل و پایش قرار گرفته و در صورت تشخیص آلایندگی طبق قانون مجازات می شوند.

سعید سپهوند افزود: در پایش واحدهای تولیدی شهرستان، یک واحد تولیدی پس از نمونه برداری و تعیین میزان آلودگی به عنوان آلاینده خاک معرفی شد.

سپهوند گفت: این واحد آلاینده خاک، به استناد قانون حفاظت از خاک علاوه بر پرداخت جریمه ریالی، ملزم به حذف منشأ آلایندگی و بازسازی خاک آلاینده شده است.

وی با اشاره به اینکه جهل به قانون رافع مسولیت نیست؛ گفت: به منظور اطلاع هر چه بیشتر واحد های صنعتی و تولیدی، ضوابط و مقررات زیست محیطی از طریق مکاتبه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت مستمر ابلاغ و باز آموزی می شوند و لازم است کلیه واحد های صنعتی، توليدي و خدماتی از ایجاد هر گونه آلودگی محیط زیست خودداری کنند تا مشمول جرائم آلایندگی نشوند.

گفتنی است قانون حفاظت خاک در ۲۶ ماده و ۱۴ تبصره در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسیده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از