عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس به «صبحفردیس» گفت:
مهدویت به اساسیترین سوژه سینمای هالیوود تبدیل شد

عضو شورای فرهنگ عمومی فردیس گفت: غرب که انقلاب اسلامی را خطری برای منافع خود دید، سوژه مهدویت به عنوان یکی از اساسیترین موضوعات وارد سینمای هالیوود شد.
امیر عطاران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: امروز موضوع آیندهنگری و مهدویت در غرب به یک موضوع جدی و مهم تبدیل شده حتی مهمتر از آنچه در جوامع اسلامی مطرح است. دلیلش هم آن است که موضوع آخرالزمان و آیندهسازی فراتر از ابعاد دینی و مذهبی رفته و به یک پروژه سیاسی و اجتماعی تبدیل گشته، به گونهای که تأثیرات عمیق خود را نه تنها درایدهپردازیهای فلسفی گذاشته بلکه در لایههای سیاسی به یک عنصر اصلی برای کسب قدرت تبدیل شده است.
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامی موضوع مهدویت در غرب شدت فراوانی یافت چرا که آنها در تحلیل انفلاب اسلامی به نقش و اهمیت قیام امام زمان (عج) و موضوع انتظار پرداختند و با طرح استراتژی نگاه سرخ تا نگاه سبزجمله مشهوری را بیان کردند: « که آنها به اسم امام حسین (ع) قیام میکنند و به اسم امام زمان (عج) قیامشان را حفظ میکنند. »
وی افزود: از آنجایی که انقلاب اسلامی را خطری برای منافع خود دیدند، سوژه مهدویت به عنوان یکی از اساسیترین موضوعات وارد سینمای هالیوود شد تا با تصویرسازی تاریک و سیاه (خیر و شر) از آینده جهان و ساخت فیلمهایی چون نوسترآداموس و یا روز استقلال خود را منجی و خیرِ جهان و مسلمانان را شرِجهان معرفی کنند.
عطاران تصریح کرد: برای موفقیت در این تصویرسازی نظریهپردازان چون فوکویاما آرمان شهر و بهشت خوشبختی بشر را در نظام لیبرالیستی نشان دادند و چنین وانمود کردند که جهان هیچ راهی برای سعادت ندارد مگر آنکه زیر پرچم لیبرالیسم گرد آیند.
دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی در پایان اظهار داشت: حال با درک این موضوع که جهان امروز، جهان تصویر است و مهمترین عامل برای انتقال معلومات و تأثیر بر شخصیت و افکار عمومی تصویر است، نظام امپرئالیستی کاپیتالیسم و صهیونیسم میخواهد از طریق سینما آیندهای را به تصویر بکشاند که با قدرتنمایی جهان را آن طور که خود میخواهند نشان دهند.
الهه ملاحسینی – صبح فردیس
انتهای خبر/
عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامی موضوع مهدویت در غرب شدت فراوانی یافت چرا که آنها در تحلیل انفلاب اسلامی به نقش و اهمیت قیام امام زمان (عج) و موضوع انتظار پرداختند و با طرح استراتژی نگاه سرخ تا نگاه سبزجمله مشهوری را بیان کردند: « که آنها به اسم امام حسین (ع) قیام میکنند و به اسم امام زمان (عج) قیامشان را حفظ میکنند. »
وی افزود: از آنجایی که انقلاب اسلامی را خطری برای منافع خود دیدند، سوژه مهدویت به عنوان یکی از اساسیترین موضوعات وارد سینمای هالیوود شد تا با تصویرسازی تاریک و سیاه (خیر و شر) از آینده جهان و ساخت فیلمهایی چون نوسترآداموس و یا روز استقلال خود را منجی و خیرِ جهان و مسلمانان را شرِجهان معرفی کنند.
عطاران تصریح کرد: برای موفقیت در این تصویرسازی نظریهپردازان چون فوکویاما آرمان شهر و بهشت خوشبختی بشر را در نظام لیبرالیستی نشان دادند و چنین وانمود کردند که جهان هیچ راهی برای سعادت ندارد مگر آنکه زیر پرچم لیبرالیسم گرد آیند.
دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی در پایان اظهار داشت: حال با درک این موضوع که جهان امروز، جهان تصویر است و مهمترین عامل برای انتقال معلومات و تأثیر بر شخصیت و افکار عمومی تصویر است، نظام امپرئالیستی کاپیتالیسم و صهیونیسم میخواهد از طریق سینما آیندهای را به تصویر بکشاند که با قدرتنمایی جهان را آن طور که خود میخواهند نشان دهند.
الهه ملاحسینی – صبح فردیس
انتهای خبر/
توسط
الهه ملاحسینی