مدرس دانشگاه در گفتگو با «صبح فردیس»:
مدلینگ صنعتی درآمدزا که در انحصار مافیا است

مدرس دانشگاه گفت: امروز مدلینگ یک صنعت بزرگ و درآمدزاست که توسط عدهای مافیا در کشور مدیریت و کنترل میشود و توانسته تولیدکنندگان بسیاری را از رده رقابت خارج کند.
مریم شروینی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: امروز مدلینگ یک صنعت بزرگ و درآمدزاست که توسط عدهای مافیا در کشور مدیریت و کنترل میشود و توانسته تولیدکنندگان بسیاری را از رده رقابت خارج کند.
مدرس دانشگاه، طراح مد و لباس ادامه داد: صنعت مدلینگ در کشور با جریانهای نفوذ بسیاری از خارج از ایران چرخانده میشود، یعنی طراحان خارجی با تلفیق مد و سیاست برخی از لباسها را طراحی میکنند، لباسهایی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی مغایرت دارند.
وی افزود: متأسفانه دشمن آن قدر مدلینگ را در معرض دید مخاطبان قرار میدهد که عادیسازی میشود و من و شما که مخالف این مد بودیم، یک روز مصرفکننده این پوشاک میشویم.
این طراح مد و لباس با بیان اینکه امروز در جامعه شلوارهای جین زاپدار (شلوار جینهای پاره) را در جامعه بسیار میبینیم، تصریح کرد: اصلاً این شلوار در فرهنگ اصیل ایرانی جایگاهی ندارد، اما در جامعه بسیار مورد استقبال قرار گرفته و خانوادههای مقید و غیرمقید مصرفکننده آن شدند.
این کارشناس گفت: متأسفانه همانطور که در ابتدا عرض کردم مافیا در صنعت مد و لباس بسیار زیاد شده و تولیدکنندگان خرد و کوچک بسیاری با قدرت این مافیاها ورشکسته شدند زیرا این مافیاها هر نوع رقیبی را با پول و فشار از سر راه خود برمیدارند.
وی ادامه داد: ما امروز با فشن مدهای زیرزمینی بسیاری مواجه هستیم که به دلیل محدودیتهای جامعه اسلامی، پنهانی فعالیت میکنند و دختران نوجوان بسیاری تمایل به همکاری با این فشنمدها را دارند و در این مسیر گاهی زندگی و آینده خود را درگیر میکنند.
این طراح مد افزود: متأسفانه مصرفکنندگان به برچسبها و المانها روی لباسها هیچ توجهی ندارند، برخی از این برچسبها نماد شیطانپرستی، فرقههای ضاله همانندیهودیت است اما نوجوان و جوان ما به صرف تبلیغات اینستاگرامی مصرفکننده این پوشاک بدون پوشش میشوند و دشمن اینقدر این المان را در ذهنها تبلیغ میکند که گاهی جوان ما نیز به آن دین یا نمادایمان میآورد.
شروینی بیان کرد: امروز مد و لباس صنعتی درآمدزاست، با این صنعت دشمن جریان فکری مردم را تغییر میدهد، جوانان را به سمت دین و نمادی گرایش میدهد، کلاً با مد و لباس عقاید را نشانه میگیرد؛ خانوادهها نباید به صرف مد بودن، هر لباسی را برای فرزند خود تهیه کنند و هر تبلیغی را در پیامرسانها بپذیرند، زیرا بسیاری از این تبلیغات حربه دشمن است تا جوانان را از دین، مذهب و اعتقاداتشان دور کند.
وی در پایان اظهار داشت: متأسفانه صنعت مد و لباس ایرانی - اسلامی بسیار مورد بیمهری قرار گرفته و باید بیش از پیش به آن توجه شود، اگر امروز این صنعتِ مهم مورد توجه قرار نگیرد، مافیاها این صنعت را در جهت پیشبرد اهداف شوم خود که همان ولنگاری و بیبندوباری و ترویج فرقهها ضاله است، میبرند.
الهه ملاحسینی – صبح فردیس
انتهای خبر/