جزئیات مراسم «بدرقه آقای شهید ایران» اعلام شد
سخنگوی ستاد بزرگداشت عروج خونین امام مجاهد، از برگزاری مراسم وداع، تشییع و تدفین رهبر شهید خبر داد و نماد «مشت گره کرده» را نشانه ایستادگی دانست.
گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایمان عطار زاده سخنگو سخنگوی ستاد بزرگداشت عروج خونین امام مجاهد شهید حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای قدّساللهنفسهالزکیه در اولین نشست رسمی امروز دوشنبه ۱ تیر در رواق کشور دوست با اشاره به تأخیر در برگزاری مراسم گفت: بعد از بیش از صد و خرده ای روز از شهادت حضرت آقا، مراسم وداع، تشییع و تدفین امام شهیدمان در روزهای آینده برگزار میشود. اگرچه از همان روزهای اول، مقدمات کار در دوران مسئولیت شهید دکتر لاریجانی فراهم شد، اما به دلیل شرایط جنگ و هجوم وحشیانه دشمن و اولویت حفظ سلامت و امنیت مردم، زمان برگزاری به تعویق افتاد. پس از چندین نوبت برنامه ریزی و بررسی کارشناسی، نهایتاً زمان مناسب با لحاظ همه ملاحظات اجرایی تعیین شد.
سخنگوی ستاد بزرگداشت تأکید کرد: عنوان این رویداد، «بدرقه آقای شهید ایران» نامگذاری شده و شعار آن «باید برخاست» با نماد «مشت گره کرده» خواهد بود.
وی در توضیح این نماد افزود: رهبر عزیز انقلاب اسلامی پس از شهادت فرمودند: "من پیکر مطهر رهبر شهیدمان را در حالی زیارت کردم که مشت دست چپ ایشان گره کرده بود و این نماد ایستادگی بود. " ما نیز مشت گره کرده را به عنوان نماد این مراسم انتخاب کردیم.
عطارزاده «باید برخاست» را امتداد «قیام لله» دانست و تصریح کرد: این شعار برگرفته از مکتب خمینی کبیر و خامنهای شهید است؛ همان قیامی که از خرداد ۱۳۴۲ آغاز شد و به پیروزی انقلاب انجامید. باید برخاست یعنی خون پاک این شهیدان آنچنان جوشان است که اجازه سکون نمیدهد و عهدی است که مردم با خون رهبر شهیدشان بستهاند.
وی با اشاره به ابعاد بینالمللی این مراسم گفت: عزای شهادت رهبر شهیدمان مختص به ایران نیست؛ در اقصی نقاط جهان، بهویژه در جبهه مقاومت، آزادگان و آزادی خواهان دنیا نیز عزادارند. از این رو شعار "قوم لله" را نیز در کنار "باید برخاست" سر میدهیم که عصاره آخرین رهنمودهای امام شهید و تجدید بیعت با مکتب ایشان است.
در حال تکمیل...