حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
مشاور خانواده به «صبح فردیس» گفت:

ازدواج زیر چترحمایتی ویژه دولت سیزدهم است

ازدواج زیر چترحمایتی ویژه دولت سیزدهم است

مشاور خانواده گفت: اقدامات دولت شهید رئیسی در حمایت از امر مهم ازدواج بسیار برجسته بود، حتی تسهیلات ویژه‌ای برای تشکیل خانواده دهه شصتی‌ها گذاشتند.

سعیده معدنی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح فردیس» گفت: سبک زندگی غربی سن ازدواج را بالا برد و در برخی از موارد برخی را به زندگی مجردی قانع کرد.

مشاور خانواده ادامه داد: زندگی‌ها در گذشته بر سه مؤلفه گذشت، تحمل و قناعت همراه بود و به همین دلیل آمار طلاق در گذشته ناچیز بود و امروز سیر صعودی دارد.

وی افزود: ازدواج آسان در سایه تبلیغات رسانه‌ای دشمن کمرنگ شده و جوانان زیر بار ازدواج ساده نمی‌روند و اختلافات در همین ابتدای آشنایی و خواستگاری به دلیل درگیری در تجملات افزایش می‌یابد.

معدنی‌پور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم وام ازدواج جوانان را در طول فعالیت خود چندین بار جهت حمایت از جوانان افزایش داد، گفت: اقدامات دولت شهید رئیسی در حمایت از امر مهم ازدواج بسیار برجسته بود، حتی تسهیلات ویژه‌ای برای تشکیل خانواده دهه شصتی‌ها گذاشتند.

مشاور خانواده تصریح کرد: ازدواج سفید و دوستی‌های دختر و پسر هیچ گاه نمی‌تواند پناهگاه امنی برای ابراز عشق باشد و بانوان در این گونه روابط بیشترین آسیب را می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه‌امید به زندگی در متاهلین بیشتر از مجردین است، گفت: دختران و پسرانی که تشکیل خانواده داده‌اند، از سلامت روانی بیشتری برخوردار هستند.

معدنی‌پور ادامه داد: وقتی سن ازدواج افزایش می‌یابد، سطح انتظارات دختر و پسر نیز بالا رفته و به هر ازدواجی تن نمی‌دهند و گاهی برای رسیدن به همتای خود تا ابد تنها می‌مانند.

این کارشناس با تأکید بر اینکه ازدواج نیز یکی از شاخصه‌های نجات کشور از پیری جمعیت است، افزود: اگر ما بستر ازدواج دهه شصتی‌ها را فراهم کنیم و این دهه صاحب فرزند شوند، می‌توانیم مانع از بسته شدن پنجره جمیتی شویم زیرا آمار مجردین این دهه بسیار بالاست.

وی در پایان اظهار داشت: دشمن از نداشتن خانواده متضرر شده و تلاش می‌کند که این مهم را با ترفند‌های مختلف تخریب کند و امروز بر روی ازدواج جوانان دست گذاشته و باید با جهاد تبیین جوانان را متوجه عواقب زندگی مجردی کنیم تا برای تشکیل خانواده اقدام کنند.

الهه ملاحسینی – صبح فردیس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از